Daca acuzatiile aduse se dovedesc a fi adevarate, campania „Dove real beauty” care ar trebui sa dureze patru ani precum si agentia de publicitate a marcii Dove, Ogilvy & Mather ar avea de suferit, conform presei internationale.
Campania „Dove real beauty” de promovare a frumusetii naturale a fost initiata de Dove, marca de produse de intretinere corporala, dupa cum declara reprezentantii companiei, pentru a contracara efectele negative asupra adolescentelor ale reclamelor in care sunt prezentate imagini nerealiste ale frumusetii feminine.
Pascal Dangin, citat de presa internationala, spune ca a retusat imagini cu femeile in lenjerie intima, care au aparut in campania „Dove real beauty”.
„Munca la campania Dove a fost fantastica, a fost o provocare sa fac pielea si fetele tuturor acelor femei sa arate intinse, dar nu neatragatoare”, a spus Dangin.
Dangin este fondatorul si directorul Box Studios din New York si retuseaza fotografii de moda, lucrand cu regularitate pentru revista de moda Vogue, brandurile Dior si Balenciaga.
Unilever, compania de care apartine marca Dove, a mai avut parte de acuzatii datorita contrastului dintre campania „Dove real beauty”, care promoveaza frumusetea naturala si increderea in sine, si campania de promovare a Axe, marca de deodorant care apartine tot Unilever.
Imaginile din reclamele Axe infatiseaza femei cu corpuri considerate ultra-perfecte (de tip 90-60-90), tocmai acelea blamate de Dove pentru efectele pe care le au asupra tinerelor fete.
Grupul Unilever, care detine peste 400 de branduri, este prezent in peste 100 de tari din intreaga luma, fiind unul dintre cei mai mari furnizori pe piata bunurilor de consum. Din portofoliul companiei fac parte branduri precum Knoww, Dove, Lynx, Domestos sau Marmite. Unilever are circa 179.000 de angajati si a generat in 2007 afaceri de 40 mld. euro.
Unilever coordoneaza de la Bucuresti regiunea Europei Centrale si de Sud, formata din Romania, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia, Bosnia-Hertegovina si Republica Moldova.
Cifra de afaceri a companiei a fost in 2006 de 178 milioane euro.