- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

IMM-urile au nevoie de comunicare pentru a-si atinge potentialul

05 Jul, 15:27 • monica.manea
99,7% din totalul intreprinderilor romanesti sunt intreprinderi mici si mijlocii, astfel ca unele companii de relatii publice si comunicare s-au gandit sa creeze noi pachete de servicii destinate special acestor IMM-uri.
IMM-urile au nevoie de comunicare pentru a-si atinge potentialul

“IMM-urile genereaza doua
treimi din totalul locurilor de munca. Insa, in conditiile dificultatilor
economice, acestora le lipseste o componenta esentiala pentru a-si atinge
potentialul. Aceasta este comunicarea”, afirma managing partnener al Presage, Georgiana Gheorghe(foto).

Ea mai sustine ca necesitatea acestui factor este recunoscuta si de catre
autoritatile publice romanesti si exista mai multe programe nationale si
fonduri europene care asigura finantari pentru traininguri in marketing si
comunicare, insa putine IMM-uri au acces la acestea.

„In conditiile bugetelor restranse generate de criza, comunicarea IMM-urilor
este aproape inexistenta”, spune Georgiana Gheorghe.

Drept urmare Presaj, companie
de PR si comunicare, isi schimba strategia si aduce pe piata doua pachete de
servicii de comunicare concepute in asa fel incat sa ajute la promovarea si
identificarea nevoilor specifice de promovare pentru start-upuri si IMM-uri.

„Avem o piata cu nevoi specifice. Ca agentie mai mica prvim asta ca pe o sansa unica si incercam sa crestem impreuna cu piata”, declara managing partnerul companiei.

Cei de la Presage sustin ca prin pachetele pe care le aduc ei pe piata, „Start
Talking” si „Plan 180+” vin cu o noua cu o strategie mai aparte. „Nu ne axam
pe volum ci pe consultanta. Ne vom baza pe pe observarea atenta si intelegerea
nevoilor specifice firmelor mici si mijlocii, care sunt diferite de cele ale
marilor companii”, spune managing partnerul al companiei de relatii publice.

„Start Talking” este un pachet de servicii de comunicare de baza care
incearca sa construiasca premisele corecte ale strategiei de comunicare a
noului brand: identifica valorile, punctele forte, publicul, mesajele si canalele
de comunicare potrivite, integrand tactici care asigura  vizibilitate, reputatie si unicitate in pozitionarea
pe piata.

Pachetul se adreseaza tuturor
afacerilor start-up si ofera planul bazic de comunicare customizat, dezvoltat  pe o perioada de 3 luni pentru lansare si postlansare
la pretul lunar net de 1500 lei.

„Plan 180+” este un instrument special destinat IMM-urilor pentru a le
ghida in  construirea  relatiilor 
necesare pentru dezvoltarea business-ului. Pachetul de servicii este
dimensionat pe profilul IMM-urilor in privinta nevoilor specifice de comunicare
si functioneaza ca un parteneriat in maximizarea strategiei de comunicare a
companiei, adaptandu-se continuu  la
schimbarile imprevizibile ale contextului economic. 

Prin acest pachet se doreste
oferirea de solutii customizate de o complexitate medie si mare, dedezvoltate
pe o perioada de 6 luni si la categorii de pret accesibile si transparente care
nu depasesc cuantumul lunar net de 3300 lei.

Nevoile de comunicare ale IMM-urilor merg dincolo de atragerea de clienti
noi
si de fidelizarea clientilor existenti. O buna reputatie si un capital de
imagine solid reprezinta o investitie: faciliteaza accesul la credit bancar,
obtinerea de diferite finantari, atragerea de investitori. In plus, relatiile
comerciale legate de fuziuni, achizitii sau exit-uri  sunt direct legate de reputatie”, spune
Gheorge.  

Ea arata ca importanta comunicarii pentru dezvoltarea afacerilor mici si
mijlocii si atragerea de finantari este recunoscuta la nivel national prin noul
proiect de lege privind stimularea infiintarii si dezvoltarii  intreprinderilor mici si mijlocii, menita sa
implementeze programul UE  «Small Business Act ». Aceste reglementari
au drept obiectiv dezvoltarea spiritului anteprenorial, iar componenta
comunicarii este esentiala si obligatorie.

Presage Strategic Communications a aparut pe piata in 2008. In primul an cifra de afaceri a companiei a
fost de de 384.511 de lei. In 2009 criza economica s-a facut simtita si in domeniul
comunicarii. Afacerile Presaje au scazut la 314.408 de lei. Anult trecut cifra
de afaceri era de 303.287 lei, iar pentru acest an membrii companiei estimeaza ca
vor inregistra o crestere de 12%.

Presage ofera servicii de consultanta in comunicare strategica, media relations, social
media engagement, event management, comunicare B2B si public affairs, precum si
instrumente complexe de analiza de imagine si audit media.  Printre clientii companiei Unicredit Consumer
Financing, compania farmaceutica Ozone
Laboratories, Hell Energy Drink, Bergembier, companie de coletarie si curierat DPD
Romania sau Danone, unde Georgiana Gheorge a fost corporate communication manager
timp de 2 ani.

Urmărește Daily Business pe Google News