Indoor-ul local a generat afaceri de circa 6,3 mil. euro in 2008, cu circa 40% mai mult fata de 2007, dar sub asteptarile anterioare ale pietei, de circa 9 milioane de euro.
„Cred ca indoorul a avut o crestere uniforma anul trecut, bucurandu-se de increderea crescanda a publicitarilor care urmaresc targetari cat mai precise. A existat un interes pronuntat pentru cladiri de birouri. Produsele noi – ecranele multimedia de la Elevate, cele de la metrou sau oglinzile ‘inteligente’ din baile barurilor – au atras, de asemenea, atentia clientilor”, a afirmat Murariu.
Potrivit brand managerului Elevate, scaderi ale pietei este posibil sa se fi inregistrat punctual, pe anumite locatii care nu ar fi intrat in targetul clientilor.
Clientii indoor-ului din 2008 au venit din domenii variate, de la FMCG (bunuri de larg consum – n.r.) la produse financiare, potrivit reprezentantei Elevate. Insa cum se va schimba ierarhia investitorilor in promovare indoor in 2009, in plina criza financiara?
„Anul trecut imobiliarele au fost un ‘domeniu vedeta’ pentru indoor, iar in 2009 va avea o prezenta mai discreta. In acest sens, ierarhiile vor fi, intr-adevar modificate, fara a exista insa ‘eliminari de pe teren”, a precizat Murariu.
Potrivit Catalinei Murariu, este greu de preconizat cum va arata topul celor mai mari advertiseri in indoor anul acesta, si cine va lua locul imobiliarelor in fruntea clasamentului. „Ne asteptam la ceva mai mult entuziasm din partea FMCG-ului”, a adaugat aceasta.
Asteptarile Elevate in 2009
Elevate Media a rulat in 2007 circa 169.000 euro (567.000 lei), iar la finele anului 2008 cifra de afaceri indica 462.000 euro (1.700.000 lei). Compania prevede o consolidare a business-ului in 2009.
„Pentru 2009 preconizam venituri similare cu cele din 2008, cu o usoara crestere datorata consolidarii retelei de cladiri de birouri. Acest mediu este cerut deoarece aduce calitate, targetare si cu volume interesante. In acelasi timp, avem semnale pozitive si din zona blocurilor de locuinte, foarte potrivite pentru promovarea bunurilor de larg consum”, a adaugat Murariu.
La ora actuala, reteaua Elevate cuprinde 10 orase, inclusiv Bucurestiul. In cursul anului trecut, compania a desfasurat un numar de 127 de campanii publicitare indoor atat in blocuri de locuinte cat si in cladiri de birouri.
Printre cei mai importanti jucatori de pe piata locala de indoor se numa companii ca Monopoly, Indoor Media, Brand Management, Cassia Communications – care a introdus in Romania conceptul „reclama in oglinda”, Sugar Media sau Digicast Media.