Oficialii InBev Romania nu au precizat valoarea exacta a investitiilor in relansare.
Ei au mentionat insa ca relansarea Bergenbier reprezinta un proiect inceput in mai 2008, in care a fost implicata intreaga echipa si pentru care s-au realizat mai multe cercetari de piata la care au participat 2.300 de consumatori.
Astfel, Bergenbier devine singura bere din segmentul mainstream ce ofera varianta de sticla nereturnabila de 0,33 litri, cat si multipack-ul cu 12 doze de 0,5 litri, au spus reprezentantii companiei.
Folia de aluminiu ce imbraca gatul si capacul sticlei de 0,5 litri ofera o protectie suplimentara calitatii lichidului, au adaugat acestia.
Noul Bergenbier este disponibil pe piata de la sfarsitul lunii martie la sticla, doza si PET, atat in varianta cu alcool cat si in varianta fara alcool. Bergenbier este lider de piata pe segmentul de bere fara alcool, conform datelor companiei.
InBev Romania este parte a concernului multinational Anheuser-Busch InBev, cel mai mare producator de bere la nivel global si una dintre primele 5 companii mondiale care produc bunuri de larg consum.
Cu aproximativ 120.000 angajati la nivel mondial, Anheuser-Busch InBev este prezent in peste 30 de tari.
Portofoliul sau cuprinde peste 300 marci si include brandurile globale Budweiser, Stella Artois si Beck’s, marci globale cu crestere rapida in mai multe tari (Leffe si Hoegaarden), si produse locale ca Bergenbier, Skol, Brahma, Quilmes, Michelob, Harbin, Sedrin, Cass, Klinskoye, Sibirskaya Korona, Chernigivske..
„Piata romaneasca a berii este consolidata, matura si competitiva, de aceea Romania reprezinta astazi una dintre cele mai importante tari din zona Europa Centrala si de Est pentru Anheuser-Busch InBev”, au spus reprezentantii companiei.
La nivelul anului 2008, din totalul volumului de bere vandut, Europa Centrala si de Est a avut o pondere de 16,2%. Romania a livrat peste 8% din volumele vandute de zona, ocupand astfel locul al treilea ca marime si importanta a pietei in ECE.
InBev Romania este unul dintre cei mai activi producatori de bere de pe piata romaneasca, detinand in industria berii pozitia a 3-a, conform datelor de retail audit MEMRB Romania.
„1 din 5 beri baute in Romania apartine portofoliului InBev”, au precizat reprezentantii companiei.
InBev Romania detine in prezent doua fabrici de bere, la Ploiesti si Blaj, are peste 750 angajati si o retea de distributie nationala.
Prezenta de 15 ani pe piata, InBev Romania produce marcile Stella Artois, Beck’s, Bergenbier, Lowenbrau si Noroc si importa specialitatile belgiene Leffe si Hoegaarden.