„Anii 2015 si 2016 au adus pentru piata de media cele mai mari cresteri de dupa criza, iar acest trend este asteptat sa continue. Aceasta evolutie pozitiva depinde, insa, si de factori ce tin de economia tarii, fiind astfel ajutata anul trecut de cresterea consumului intern pe fondul cresterii salariului mediu pe economie, dar si al scaderii TVA. Cu toate acestea, consumul de media pe cap de locuitor, situat in 2016 la valoarea de 17 euro, este mult sub nivelul de cca. 70 euro inregistrat la nivel global si incomparabil cu cel de peste 150 euro atins in tarile din vestul Europei”
, afirma Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative.
Desi ponderea digitalului creste in mod constant in ultimii ani, Romania ramane totusi o piata puternic dominata de TV. Tinand cont de versatilitatea ofertei de posturi TV comerciale, combinata cu un declin in audiente pe principalele categorii de public vizate, dar si cu o crestere sustinuta a veniturilor din publicitate in 2016 si 2017, preturile TV se afla sub o puternica presiune inflationista.
Totusi, acest canal a fost principalul motor al pietei de media anul trecut, cu o crestere de 13%, cea mai mare de dupa 2009, ajungand la valoarea de 240 de milioane de euro.
Digitalul, cu o cota de piata de 18%, nu si-a atins inca potentialul in Romania, comparativ cu alte tari, dar este asteptat sa se apropie in anii urmatori de nivelul inregistrat in Europa. In 2016, digitalul a crescut cu 12% la 64 milioane de euro. In ceea ce priveste perspectivele de crestere, publicitatea video asociata acestui tip de continut si mobile-ul vor aduce cele mai bune rezultate in viitorul apropiat, alimentate de accesarea tot mai mare a internetului de pe smartphone, la viteze foarte ridicate.
Facebook-ul creste cel mai repede, fiind mediul in care petrecem cel mai mult timp – are 6,9 milioane de utilizatori zilnici (dintre care 6,1 milioane il acceseaza zilnic de pe dispozitivele mobile).