Conform studiului realizat in Marea Britanie, 57% din navigatorii pe Internet care fac achizitii online prefera sa divulge informatii private pentru a primi un continut personalizat, pe care sa il poata gestiona si intelege mai usor.
„Consumatorii se simt coplesiti de volumul mare de informatii si oferte de produse pe care le primesc zilnic si doresc sa beneficieze de consultanta pentru a face alegerile potrivite cu toate ca tin foarte mult sa aiba libertatea de a alege si sa analizeze datele primite”, spune Esther Dyson, editor al blog-ului Release 0.9 si analist la ChoiceStream.
Sondajul a mai abordat si subiectul apartenenetei la retelele sociale. Astfel, 30% dintre cei chestionati au declarat ca apartin unei retele sociale online, dar raspunsurile au diferit mult in functie de varsta: o majoritate de 69% dintre tinerii cu varste intre 18 si 24 de ani sunt membri ai unei astfel de retele in timp ce doar 8% dintre respondentii de peste 50 de ani fac parte dintr-o retea sociala.
Membrii retelelor sociale considera, intr-o proportie de 75%, ca personalizarea i-ar putea determina sa isi imbunatateasca experienta in cadrul grupului online pentru ca ar putea cunoaste mai usor membrii cu gusturi si interese asemanatoare cu ale lor.
Consumatorii de Internet ar dori ca serviciile personalizate sa se extinda si in mediul televiziunii. Astfel, 45% dintre cei chestionati s-au declarat nemultumiti de ghidurile TV pentru ca nu pot gasi usor si repede programele pe gustul lor, iar 47% ar vrea sa primeasca ghiduri personalizate care sa le trimita recomandari de filme si emisiuni potrivite cu afinitatile lor.
Aceasta optiune difera totusi in functie de varsta. Astfel, 62% din tinerii chestionati cu varste intre 18 si 24 de ani sunt de acord cu astfel de servicii si 37% din cei trecuti de 50 de ani.
Telefoanele mobile sunt un canal de comunicare unde personalizarea serviciilor ar fi de asemenea dorita de o mare parte din consumatori. Astfel, pentru a descarca fisiere audio, tonuri de apel si jocuri, 50% dintre respondenti au declarat ca ar fi de acord cu dezvaluirea de informatii personale referitoare la gusturi si preferinte.
Consumatorii unui produs electronic nu mai doresc doar sa aiba acces la un anumit continut pe care acestea il ofera ci vor sa primeasca si un ghid cu care sa exploateze si sa selecteze din diversitatea de informatii primite, a conchis Steve Johnson, director executiv la ChoiceStream.