- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Internetul si telefonul mobil vor acoperi 19% din piata globala de publicitate in 2013

16 Jun, 17:13 • Redactia DailyBusiness
Publicitatea pe Internet si canale de telecomunicatii mobile va reprezenta 19% din piata in 2013, la nivel global, in crestere cu 7 puncte procentuale, fata de ponderea de 12% din 2008, potrivit studiului Global Entertainment & Media Outlook, realizat de PricewaterhouseCoopers.
Internetul si telefonul mobil vor acoperi 19% din piata globala de publicitate in 2013

Totodata, piata globala de media si divertisment va creste cu o rata anuala agregata de 2,7% atingand 1,6 trilioane dolari (1,15 trilioane de euro) in 2013. Segmentul de media si divertisment va scadea in 2009 cu 1,2%, ramanand la un nivel scazut si in 2010 si inregistrand o crestere relativ mica de 3,2% in 2011.

„Va fi mai dificil sa evitam migratia digitala. Pe parcursul perioadei analizate, trecerea la formatul digital va determina diferente in evolutia veniturilor pe diverse segmente si in teritorii diferite. Schimbarea va avea impact asupra managementului marcilor, caracterelor, titlurilor si talentelor la nivelul platformelor de distributie ale noile modele comerciale”, se precizeaza in studiu.

Argumentele in favoarea migratiei digitale vor continua totusi sa varieze la nivelul diverselor teritorii in functie de existenta unei infrastructuri de telecomunicatii mobile si in banda larga eficienta si cu costuri adecvate.

„Migratia accelerata catre tehnologiile digitale a accentuat si a contribuit la raspandirea unor noi obiceiuri de consum si „comportamente digitale”, consumatorii de media si divertisment cautand sa detina mai mult control asupra locului unde consuma, momentului si modului in care o fac, cantarind fiecare banut si cautand cea mai buna valoare in alegerile pe care le fac”, au declarat reprezentantii PricewaterhouseCoopers.

„Comparativ cu restul industriei, care in ansamblu pe parcursul perioadei previzionate va inregistra o scadere la o rata agregata de 0,6%, ne asteptam ca reclamele in cadrul jocurilor video (chiar daca au volume mici) sa evolueze diferit, ajungand la o rata de crestere anuala agregata de 13,8%„, se precizeaza in studiu.

Studiul Global Entertainment & Media Outlook 2009-2013 realizat de PricewaterhouseCoopers, ajuns la a zecea editie anuala, contine analize si previziuni privind 12 segmente majore ale industriei de media si divertisment in patru regiuni: America de Nord (SUA, Canada), EMEA (Europa, Orientul Mijlociu, Africa), Asia Pacific si America Latina.

Urmărește Daily Business pe Google News