Surprinzator, consumul de Internet determina o crestere a audientei posturilor de radio, neglijate in ultimii ani de catre ascultatori.
Studiul a fost realizat pe pietele de media din Marea Britanie, China, Franta, Germania, Italia, Japonia, Republica Irlandeza, Olanda, Polonia, Spania, Suedia si SUA.
In fiecare din tarile supuse cercetarii s-a observat ca Internetul este tot mai utilizat de catre populatie, in timp ce consumul de televiziune scade.
China este tara in care se urmaresc cele mai multe video-clipuri muzicale si programe de televiziune online: 76% din internautii chestionati au declarat ca urmaresc spoturi video muzicale si 70% urmaresc programe TV prin intermediul Internetului prin cablu.
Dintre utilizatorii chinezi de Internet cu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani, 87% urmaresc spoturi video online si 82% urmaresc programe TV emise prin Internet.
Utilizatorii de Internet prin cablu din Marea Britanie sunt aproape la fel de entuziasmati in legatura cu spoturile video ca si chinezii, 77% dintre cei chestionati cu varste intre 18 si 24 de ani declarand ca urmaresc spoturi video musicale si 60% recunoscand ca urmaresc programe TV online.
In Europa, cei mai multi internauti care cumpara muzica online sunt englezii, care cheltuie cel putin de doua ori mai mult decat francezii si germanii pentru achizitionarea de CD-uri muzicale.
Serviciile noi de internet cum ar fi VoIP (Voice over IP – telefonie prin Internet) si IPTV (programe TV si video furnizate prin Internet) sunt tot mai folosite de europeni.
Dintre internautii francezi, de exemplu, 5,4% consuma servicii VoIP si 1,6% consuma sevicii IPTV. Britanicii sunt cei mai refractari la acest tip de servicii, doar 0,4% dintre internautii din Marea Britanie folosind VoIP sau IPTV.
In schimb, consumul de radio este mai popular in Marea Britanie decat in alte tari incluse in studiu. Aici, un consumator obisnuit de radio asculta in medie aproape 23 de ore pe saptamana posturi de radio.
Tot Marea Britanie este liderul mondial in ceea ce priveste ponderea pe care o aloca advertiserii publicitatii online: 10% din totalul cheltuielilor cu publicitatea merg spre mediul Internet.
Conform studiului Ofcom veniturile globale agregate obtinute anul acesta in industria media pe canalele televiziune, radio, telecom si comunicatii wireless se ridica la 1.240 miliarde de euro.
SUA este tara cu cele mai mari venituri obtinute din televiziune, si anume 110,6 miliarde de euro, in comparatie cu 75,2 miliarde de euro obtinute in Europa, in ciuda faptului ca numarul de locuitori din Statele Unite este mai mic decat al celor de pe batranul continent.