In 2009, companiile au dat dovada de foarte multa prudenta in ceea ce priveste investitiile in materiale promotionale.
60% dintre cele prezente pe plan local au lucrat anul trecut cu buget zero pentru acest segment, in timp ce doar 40% au alocat resurse financiare. In acest caz, valoarea bugetului a variat intre 100.000 euro – 500.000 de euro, potrivit unui studiu realizat de compania elena Basis&Basis, activa pe piata locala de produse promotionale din 2008.
Studiul releva ca bugetul alocat a depasit 10 euro/persoana in cazul a 60% dintre companii, in timp ce un procent de 20% au alocat intre 5-10 euro/persoana. In cazul altor 20% dintre companii, efortul financiar nu s-a ridicat la mai mult de 5 euro/persoana.
„Se observa o diminuare considerabila a sumei alocate pentru o singura persoana, fata de perioada 2006-2007, cand se putea vorbi si de bugete duble sau chiar triple/persoana. Pretul promotionalului reprezinta maxim 5% din valoarea produsului scos la vanzare. Sumele folosite pentru materiale promotionale aduc cresteri in vanzarea produselor si de 200%”, a precizat Maria Radu, director Basis& Basis Romania.
Pentru anul 2010, peste 50% dintre companii estimeaza cresteri ale bugetelor aferente achizitiei de materiale promotionale de pana la 10-15%.
Pentru majoritatea companiilor (80%), investitiile in materiale promotionale sunt un suport pentru sustinerea si cresterea vanzarilor si aduc un plus de notoritate brandului. Astfel, potrivit studiului Basis&Basis, 60% dintre respondenti apreciaza o crestere cu 5-20% a volumului vanzarilor, in timp ce 32% dintre respondenti asteapta o majorare cu 21-50%. Numai 8% dintre acestia asteapta majorari cu peste 60% a volumului vanzarilor pe fondul investitiilor facute in materiale promotionale.
Cele mai daruite cadouri in 80% din cazuri – sunt obiectele de birou, in timp ce 20% dintre companii folosesc obiectele proprii branduite.
Studiul a fost realizat in perioada 1 noiembrie – 15 decembrie, la nivel national, pe un esantion de 149 de companii, din diferite industrii, cu cifre de afaceri cuprinse intre 1 si 3 milioane de euro.
Basis&Basis are o experienta de peste 22 de ani in domeniu. La sfarsitul anului 2007, Basis&Basis Grecia a inregistrat o cifra de afaceri de 20 de milioane euro. In 2008, Basis&Basis a decis sa intre pe piata de profil din Romania. Investitia initiala s-a ridicat la 800.000 de euro. Oferta actuala cuprinde peste 50.000 de mostre, innoite continuu.
Printre clientii companiei se numara Coca Cola Romania, Sanoma Hearst, Ringier, Star Foods, Germanos, Ecotic, Sarantis, Accenture, Adesgo, Bank of Cyprus, SofMedica.