Pe aceasta piata mai activeaza companii precum Indoor Media sau TFM Group Software.
DailyBusiness: Care este principala diferenta intre publicitatea clasica realizata pentru TV, si cea difuzata prin sistemul in-store TV?
Dan Ionescu: Spoturile sunt adaptate locatiei in care ruleaza. La in-store TV, este format dintr-o secventa de 10 secunde, fata de durata medie de 30 de secunde, cat dureaza cele pentru televiziunile clasice. Aceasta e ideea, ca spotul sa fie cat mai scurt, ca oamenii care trec prin locatiile noastre sa prinda esenta mesajului.
DB: Aveti cereri de la companii pentru spoturi publicitare realizate special de copywriterii dumneavoastra?
DI: Sunt foarte putine cereri de genul asta din partea clientilor. Deocamdata, spotul deja existent pentru TV este adaptat la sistemul de in-store. Facem si productie, daca are nevoie clientul, insa deocamdata, business-ul este suficient de nou ca sa functioneze in formula aceasta.
DB: Monopoly nu difuzeaza doar productie publicitara, ci si programe informative, de stiri. Aveti jurnalisti angajati care se ocupa de acest segment?
DI: Partea de stiri, informative si utilitare, este luata de la Realitatea TV, Monopoly apartinand de grupul media Realitatea-Catavencu.
DB: In prezent detineti, dupa cum propriile estimari, 95% din piata locala de in-store TV. Nu aveti temeri in legatura cu pierderea acestei suprematii?
DI:Normal ca exista temeri, dar stiu ca este foarte greu pentru oricine sa-si construiasca o retea de genul acesta. In plus, Monopoly si-a dezvoltat deja retele de in-store, in numeroase locatii. Strangem un trafic foarte mare, si competitiv nu avem un concurent. Retelele noastre se sustin unele pe altele.
DB: Cat de probabil este ca un mare jucator, pe plan international, sa vina sa investeasca in piata de in-store din Romania?
DI: Poate exista cineva care sa faca asa ceva, privind lucrurile teoretic. Insa va trebui sa investesca foarte multi bani, pe care nu si-i va scoate repede. In plus, va avea nevoie de o rabdare de fier. Acum 4 ani, cand a aparut Monopoly, era mult mai simplu.
DB: Cum poate un alt jucator sa intre in locatiile in care functioneaza Monopoly (centre comerciale, banci, farmacii, clinici private – n.r.)?
DI: Inainte de a ne instala intr-o anumita locatie, facem un studiu de fezabilitate, instalam plasme vizibile din toate unghiurile, acoperim aproximativ orice spatiu unde ar fi vizibila o plasma, deci e foarte complicat sa intervina altcineva pe acelasi spatiu.
DB: Care este profilul publicului targetat de Monopoly Media?
DI: Publicul nostru este reprezentat de toti cei care trec prin reteaua de marketuri si hyperstore-uri. Inainte de a lansa acest sistem de in-store TV, am realizat un studiu, care s-a intins pe durata a doi ani, realizat in 2-3 locatii, care ne-a confirmat un public tinta in persoana cetateanului mediu, cu varsta intre 18-49 de ani.
DB: Au aparut pe piata metode noi, neconvetionale, de advertising, de exemplu reclama pe oglinda, care functioneaza deja in doua locatii din Bucuresti si urmeaza sa se extinda. Monopoly s-a gandit sa abordeze alte genuri publicitare?
DI: Deocamdata, in-store TV este profilul nostru de activitate. Ne-ar placea sa ne implicam in proiecte mai speciale, iar daca o sa gasim ceva care ne va atrage atentia, o vom face. Pregatim deja ceva interesant, mai neconvetional. E in stadiu de realizare, asa ca nu pot sa dau alte detalii.