Brand Management opereaza in prezent la nivel regional, pe 3 piete: Romania, Cehia si Bulgaria. Business-ul pe grup s-a ridicat anul trecut la 1,5 milioane euro, impartit intre Romania si Bulgaria, veniturile generate pe piata locala fiind de 1,25 mil. euro. Biroul din Cehia a fost lansat la finalul lui 2008.
„Nu stiu ce sa zic referitor la cifra de afaceri pe anul asta. Nu stiu ce o sa se intample nici pana in decembrie. Este o perioada deloc propice pentru a face previziuni, atipica. Creste, scade cifra de afaceri? Nu-mi pasa. Important este sa nu fim pe minus. Noi am schimbat previziunile de 3 ori pana acum, la fiecare trimestru am avut altele”, a declarat Jiga pentru DailyBusiness.ro
[quote]Cine isi face acum un plan de afaceri pe un an trebuie sa fie frate cu Nostradamus[/quote]
In prezent, advertiserii nu aloca intotdeauna bugete pentru indoor. Mai corect spus, nu se gandesc intotdeauna la tot mixul de media, explica omul de afaceri. In mare parte sunt foarte tentati sa investeasca doar pe TV, unde preturile s-au dus foarte jos.
Cel mai mare buget rulat pe o campanie de Brand Management in 2009 s-a ridicat la 120.000 euro, fata de 140.000 euro, anul trecut. Cu toate acestea, seful agentiei sustine ca nivelul bugetelor alocate de clienti anul acesta este comparabil cu cel din 2006.
„Clientul care a cheltuit in 2007 sau in 2008 in jur de 100.000 euro, anul asta a venit cu un buget de 60.000-80.000 euro. Calculand media pe bugete, suntem la nivelul celor din 2006”, spune Jiga.
Criza este o problema reala pentru multi jucatori de pe nisa de indoor, subliniaza Jiga, care sustine ca business-ul creat de el a fost suficient de „destept, incat sa ne putem sustine azi, si sa nu fim afectati de foamea asta”.
„In prezent, Cehia este piata cea mai profitabila pentru noi, nu Romania, si nici Bulgaria. Cehia, la o populatie pe jumatate din a noastra, are un buget de advertising de 1,2 miliarde euro, dublu fata de Romania. Romania va merge cel mai prost anul acesta, asa ca este randul Cehiei si al Bulgariei sa ne sustina. Asa am gandit reteaua”, explica Laurentiu Jiga.
[quote]Agentiile de indoor din piata sunt ca acei caini flamanzi, care manaca azi codrul de paine pe care ieri nu-l vroiau. Nici macar nu e nevoie sa il dai cu mana ta, il pui pe masa si ti-l iau[/quote]
Omul de afaceri si-a propus sa extinda Brand Manangement pe alte doua piete, in Ungaria si Polonia. „Bugetele de investitii pentru Polonia si Ungaria sunt pe hartie, dar trebuie confirmate. In Polonia am inceput deja un studiu de piata”.
„Nu vom intra prin achizitii. Am incercat asta in Cehia, fara succes. Chiar daca este intr-adevar momentul sa faci achizitii, daca iei o firma falimentara nu te ajuta la nimic. Orice firma e facuta din oameni, nu din hartii. Daca oamenii aia nu au fost in stare sa tina o companie pe profit, nu ai ce sa iei. Asta s-a intamplat in Cehia, unde numarul 2 din piata isi dorea vanzarea. Studiind subiectul, ne-am dat seama ca daca ii luam, trebuie sa ii dam pe toti afara”, afirma Jiga.
Pret de vanzare cu 6 cifre pentru Brand Management
Laurentiu Jiga sustine ca a primit in decursul timpului doua oferte pentru vanzarea afacerii pe care a fondat-o. Nu a acceptat nici una.
„Am primit o oferta de a vinde in 2006 si o alta in 2008. De la doua companii foarte mari de media, una romaneasca si una americana. Primului, celui din 2006 i-am zis ‘care-i problema, ca aveti tone de bani, de ce nu va faceti business-ul vostru?’ L-am refuzat pentru ca planurile mele erau altele, vroiam sa-mi extind business-ul. Cu al doilea am avut o discutie, am schimbat niste informatii si am ajuns la concluzia ca inca nu e momentul. Mi s-a oferit o suma cu 6 cifre, in euro”, spune omul de afaceri.
Infiintata in 2004, Brand Management activeaza in domeniul publicitatii indoor pe segmentele de centre de afaceri, lanturi de retail si mall-uri in Romania, Bulgaria si Cehia, avand un numar de 25 angajati.
Printre companiile active pe piata locala de indoor advertising se numara SPM Indoor Divison, Elevate Media, Oops!, Monopoly Media, Indoor Media sau Sugar Media.
Estimata la circa 6 milioane euro in 2008, piata de indoor a atras circa 1,1% din totalul bugetelor de advertising.