O data cu Jocurile Olimpice din 2008 ce urmeaza a se desfasura in Beijing, China ar putea ajunge pe locul doi in topul natiunilor cu cele mai mari cheltuieli cu publicitatea.
Estimarea ii apartine lui Robert McCann, presedintele companiei nord-americane de cercetare si masurare pe piata Nielsen Media Research.
In anul 2005 China, tara cu cea mai rapida crestere economica din lume, a cheltuit 27,99 miliarde de euro pentru publicitate, suma depasita doar de Japonia si de SUA, conform unui studiu Nielsen Media Research.
Cresterea economica a Chinei de 9% pe an a creat o clasa mijlocie inexistenta in generatiile trecute. Astfel ca a crescut foarte mult productia, distributia si consumul de produse si de publicitate.
In al treilea trimestru al acestui an, cheltuielile cu publicitatea ale Chinei au ajuns la 12,9 miliarde de dolari (9,77 miliarde de euro), cu 21% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut. Din aceasta suma, 80% ajunge la televiziuni.
Un aspect interesant este cresterea investitiilor in publicitatea in presa scrisa cu 9%, un nivel de neimaginat intr-o tara europeana, conform analistilor.
Internetul este inca subdezvoltat in China, dar ar putea creste foarte repede.
In prezent China nu genereaza decat 250 de milioane de dolari (189,43 milioane de euro) din publicitatea online anual, comparativ cu 16,4 miliarde de dolari (12,49 miliarde de euro) din Internetul nord-american si cu 1 miliard de dolari (757.720 euro) din Japonia.
China are deja 154 de milioane de utilizatori de Internet, desi unele estimari inclina spre numarul de 200 de milioane, caz in care ar depasi numarul utilizatorilor din SUA si ar deveni cel mai mare consumator de Internet din lume, ca numar de vizitatori.