Raspunsul consumatorului depinde de oferta in proportie de 25%, iar de mecanismul si tacticile de comunicare in proportie de 15%.
„Creativitatea nu este asadar elementul principal care determina ratele mari de raspuns, intrucat marketingul direct nu este o reclama intr-un plic”, arata John Griffiths.
„Creativitatea poate face diferenta mai ales cand este vorba despre repozitionarea brandului, restructurarea procesului decizional sau prevenirea schimbarii. Targetarea corecta, in schimb, este cea care isi lasa amprenta asupra ratelor bune de raspuns”, a explicat acesta.
Potrivit lui Griffiths, creativitatea apare cand targetezi pasiunile oamenilor si nu doar elementele pur demografice.
„E timpul ca marketerii sa inteleaga faptul ca nu se adreseaza unor femei cu varsta cuprinsa intre 18 si 34 de ani, de exemplu, ci vorbesc cu acele femei carora le place sa mearga in weekend la cumparaturi in piata, sa iasa cu prietenele la o cafea dupa serviciu, nu se pot desparti de telefonul lor mobil. Strategiile de comunicare ar trebui sa reflecte aceste pasiuni sau mici placeri ale vietii lor, sa le caute, si in final sa le si gaseasca, online si offline, outdoor si indoor”, a explicat specialistul in marketing.