Scopul campaniei este de atentionare a opiniei publice asupra efectelor negative pe care contrabanda cu tigarete le are asupra societatii.
Conform studiului Novel Research, piata neagra a tigaretelor continua la sfarsitul trimestrului trei sa se situeze la un nivel ridicat, reprezentand aproape un sfert din consumul total de tigarete.
Mesajul campaniei, realizate de agentia de publicitate Draftcab, este ca fenomenul contrabandei nu afecteaza doar bugetul de stat sau companiile in sine, ci siguranta si calitatatea vietii, prin limitarea drastica a resurselor de finantare alocate in acest sens.
Campania se deruleaza in perioada 8 noiembrie -14 decembrie 2010 si cuprinde majoritatea suporturilor clasice de publicitate.
Campania outdoor se desfasoara in Bucuresti si alte sapte orase afectate de contrabanda, constand intr-o serie de cinci imagini afisate in peste 100 de amplasamente.
La acestea se adauga si spoturi filmate, difuzate in 43 de statii de metrou si pe 23 de ecrane publicitare din Bucuresti.
Presa scrisa nationala (10 cotidiane si saptamanale de mare tiraj) este dublata de o componenta online, prin Internet banners pe sase site-uri.
„Contrabanda este o problema grava in Romania. Intr-un climat economic dificil, consumul de produse de contrabanda inrautateste si mai mult lucrurile. Daca vrem sa revenim la prosperitate economica, atunci trebuie sa fim constienti ca este absolut necesar sa descurajam comertul ilicit”, a declarat Neil Coupland, director general JTI Romania.
„Taxele trebuie platite pentru ca autoritatile sa poata directiona banii in proiecte vitale pentru economie si societate: de infrastructura, investitii in sectoare economice profitabile etc. Comerciantii legali isi vor spori afacerile si vor plati mai mult statului, daca vanzarile lor sunt mai putin afectate de produse ilegale mai ieftine”, a adaugat Coupland.
Piata neagra a tigaretelor a ajuns la sfarsitul trimestrului al treilea la 24,4%, conform ultimului studiu al companiei de cercetare Novel, care prefigureaza datele pentru finele anului.
Astfel, comertul ilicit a scazut semnificativ fata de nivelul record, de 36,2% in luna ianuarie, dar este in crestere fata de luna iulie, cand a inregistrat 21,3%.
Japan Tobacco International (JTI) este membra a grupului Japan Tobacco (JT), producator mondial de produse din tutun. JTI comercializeaza trei dintre cele mai vandute cinci marci la nivel mondial: Winston, Mild Seven si Camel.
Alte marci internationale includ Benson & Hedges, Silk Cut, Sobranie of London, Glamour si LD. Avand sediul central la Geneva (Elvetia), Japan Tobacco International are 25.000 de angajati si operatiuni in peste 120 de tari.
O campanie impotriva contrabandei cu tigari a derulat anul acesta si compania concurenta, British American Tobacco.