„Pentru anul in curs, estimez o scadere de aproximativ 30% a valorii pietei de outdoor. In ce priveste 2010, e greu de zis. Cu optimism, ma astept la aceeasi valoare ca aceea din 2009, dar cu mari sanse de inca 7% sau 10% scadere”, au declarat reprezentantii Mistic Media.
Oficialii Epamedia sustin ca este devreme pentru a avansa o prognoza, dar sunt mai optimisti decat cei de la Mistic Media si vorbesc despre o „asezare” a pietei publicitatii.
Consecinta fireasca a scaderii investitiilor in outdoor este gradul ceva mai redus de ocupare al panourilor, care potrivit reprezentatilor Mistic Media, a fost in luna ianuarie de maximum 30%, si va creste usor in februarie.
Cei de la Epamedia Romania estimeaza ca in ianuarie, gradul de ocupare a fost de 65%.
Potrivit oficialilor Mistic Media, incepand din martie vor fi demarate mai multe campanii, insa principala problema a anului in curs va fi intarzierea incasarii sumelor datorate furnizorilor, in general.
Estimata la finalul anului 2008 la aproximativ 70 milioane de euro, piata de outdoor atragea atunci 11% din totalul cheltuielilor de media ale clientilor din Romania, a spus Raluca Comanescu, responsabilul de PR al agentiei News Outdoor.