Sefii de la BBC le-au transmis reporterilor sa se
gandeasca la diferite strategii care ar putea creste veniturile trustului si sa
le prezinte apoi managerilor de department. Mesajul i-a socat pe
jurnalistii de la BBC, care sunt ingrijorati ca aceste cerinte ce tin de marketing s-ar
putea sa compromita calitatea si standardele editoriale din presa.
In textul transmis prin email celor 2.400 de angajati ai
departamentelor BBC Global News si BBC
World Service scria ca e “necesar ca de
acum sa se exploateze noi oportunitati comerciale, pentru a maximiza valoarea pe
care o cream prin munca de jurnalism”, citeaza The Independent.
In prezent, BBC constituie obiectul unei anchete majore a
comisiei de supraveghere a media, Ofcom. Compania este acuzata ca ar fi permis
ca stirile si alte programe editoriale transmise de BBC World News sa fie
influentate din punct de vedere comercial. Drept urmare, BBC a transmis recent intregii
lumi, prin intermediul canalelor sale, ca isi cere scuze pentru erorile editoriale
grave pe care le-a facut.
Insa problemele financiare ale grupului, survenite in
urma unor acorduri privind taxa de licenta, care au dus la
reducerea cu 20% a cheltuielilor si la concedierea a 2.000 de angjati, au determinat
corporatia sa caute diferite oportunitati de crestere a veniturilor.
Directorul BBC Global News, Peter Horrocks le-a transmis
jurnalistilor ca evaluarea carierei lor se va face intr-o oarecare masura si pe
baza abilitatii de a genera bani. “Mi-ar placea ca fiecare dintre voi sa
isi aduca aportul in realizarea noului scop”, scria el in mesajul trimis pe
mail.
Unul dintre angajati afirma ca “un asemenea ordin care ar trebui sa vizeze departamentul de marketing, apasa greu acum pe umerii fiecarui jurnalist de la BBC”.
O alta ingrijorare este aceea ca aria de acoperire a reportajelor BBC Global News, care aduce bani din
publicitate, tranzactii cu difuzori internationali, lanturi hoteliere si
diversi alti distribuitori, s-ar putea modifica din cauza acestor presiuni.
Materialele se vor axa mai mult pe subiecte din regiunile care ofera cele mai
mari oportunitati de publicitate.
Totodata, in redactia BBC Global News mai exista si temerea
ca noua strategie a grupului, de crestere a veniturilor din publicitate,
s-ar putea sa afecteze transmisiunea in unele zone cu o sensibilitate aparte,
precum China.