„In ciuda crizei pe care o traverseaza economia mondiala, ceea ce ne-am propus va fi posibil, datorita cresterii de audienta inregistrata in toamna trecuta si sustinuta pana in ianuarie 2009”, a spus Claudia Ion.
Ponderea veniturilor aduse Kanal D de reclamele pe trimestrul 4 a reprezentat 38% din totalul inregistrat in cursul anului 2007, pe cand in 2008, in aceeasi perioada, procentul a fost de 35% din totalul veniturilor.
Ion a afirmat ca numarul de reclame pe toate statiile TV din Romania a scazut anul trecut cu circa 1% fata de 2007, iar statiile mari au avut cel mai mult de suferit.
„Din cauza crizei economice, in ceea ce priveste numarul de reclame difuzate la nivel de piata, estimam ca in 2009 se va inregistra o scadere de 10% fata de 2008”, a spus Ion.
In opinia acesteia, in 2009, companiile FMCG (bunuri de larg consum – n.r) vor continua sa cumpere publicitate, pe cand bancile si companiile producatoare de autovehicule vor avea reduceri mari la bugetele de promovare ATL (publicitate neconventionala – n.r), axandu-se poate pe relatii publice, publicity sau alte forme de promovare care presupun costuri mai mici.
„Pentru Kanal D, inceputul lui 2009 nu sta sub semnul crizei daca e sa privim numarul de campanii pe care le avem in derulare. In 2008 aveam 137 de campanii in perioada 1-21 ianuarie, iar anul acesta, in aceeasi perioada, avem 150”, a explicat Ion.
Pentru 2009, un scenariu pesimist ar fi reprezentat de o crestere cu doar 20% a veniturilor din publicitate, fata de anul trecut
„Pentru ca in 2009 sa ne atingem targetul propus, ne-am pregatit o strategie bazata pe proiecte speciale si modele alternative de expunere publicitara, in contextul noii legislatii in domeniul audiovizual”, a spus reprezentanta Kanal D.
„Nu putem aprecia procentual scaderile si cresterile ce se vor inregistra in 2009, insa consideram ca TV-ul si piata online vor fi domenii castigatoare, pe cand presa si outdoorul vor avea scaderi considerabile”, a concluzionat Claudia Ion.
Conform oficialilor postului, de la inceputul lui 2009, Kanal D este a treia statie in topul televiziunilor, dupa Pro TV si Antena 1, in randul publicului comercial, cu varsta cuprinsa intre 18-49 ani din mediul urban, conform unui studiu GfK.
Kanal D Romania face parte din Dogan Media International, subsidiara grupului Dogan Yayin Holding (DYH), lider pe piata de media in Turcia. DYH are in portofoliu sau 8 cotidiene (Hurriyet, Milliyet si Fanatik), 8 posturi TV (Kanal D, Star TV si CNN Turk), 3 statii radio si case de productie audio, video si print.
Actiunile Kanal D in Romania sunt detinute in proportie de 25% de grupul media Ringier.