- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Kodak intra pe piata imprimantelor cu o promovare originala

08 Mar, 20:32 • Redactia DailyBusiness
Stiati ca cerneala de imprimanta este cam de trei ori mai scumpa decat o cantitate similara de sampanie de lux? Compania Kodak intentioneaza sa se lanseze agresiv pe piata imprimantelor, urmand sa puna accent, in premiera pentru industrie, tocmai pe pretul scazut al cernelei sale.
Kodak intra pe piata imprimantelor cu o promovare originala

Modelul traditional de business pe piata imprimantelor este vanzarea aparatelor la un pret atat de scazut incat producatorii ies in pierdere, insa profitul vine de fapt din vanzarea de cartusuri de cerneala. Kodak intentioneaza sa inverseze acest model, urmand sa vanda imprimante scumpe, fara nici un discount, insa consumabile foarte ieftine comparativ cu cele ale competitorilor.

Astfel, prin campania de comunicare, Kodak va promova agresiv preturile mici ale cartuselor de cerneala, intre 10 si 15 dolari (7,6 – 11,4 euro), in special prin locatiile din magazine si la locul de vanzare, dar si prin canale precum TV, presa si online. Imprimantele, al caror pret va varia intre 150 si 300 de dolari, vor fi promovate impreuna cu programul de prelucrare a fotografiilor EasyShare.

„Strategia noastra de promovare la punctul de vanzare consta in explicarea pentru consumatori a faptului ca este mai rentabil sa investeasca mai mult intr-o imprimanta pe care o pot folosi mai multi ani si al caror cost poate fi amortizat in timp”, spune Bob Ohlweiler, marketing director al diviziei internationale de cartuse Kodak.

„Privind industria de imprimante si cartuse, obverv ca cea mai mare parte a profiturilor provine din vanzarea de cartuse”, comenteaza Charles LeCompte, presedinte al companiei Lyra Research. „Kodak isi afiseaza acum preturile pentru cartuse si pentru printarea unei pagini la imprimanta, ceea ce este o premiera pentru piata aceasta, pentru ca producatorii nu au dorit pana acum sa le spuna foarte clar consumatorilor cat de mult costa in timp utilizarea imprimantei”.

Eforturile de convingere a consumatorilor de beneficiile aduse de Kodak sunt foarte mari si presupun o responsabilitate uriasa, este de parere Ohlweiler, care considera ca aceasta campanie de comunicare va fi cea mai mare facuta de Kodak „de multi ani incoace”.

Campania virala online se concentreaza pe infatisarea a doua personaje amuzante, Nathan si Max, care isi doresc sa printeze documente dar se plang de costul mare al tusului de imprimanta.

Clipurile video sunt difuzate pe YouTube si pe MySpace. Reclama virala a fost creata de companiile Concept Studio si Animax Entertainment, iar campania de comunicare pe media traditionale este conceputa de Oglivy&Mather Worldwide.

Reclamele din media traditionale vor fi construite in jurul conceptului vizual si ideatic „think”, cu accent pe ultimele trei litere (think-gandeste, ink-cerneala).

Publicul cel mai numeros interesat de cumpararea cartuselor de cerneala sunt persoanele pe care Ohlweiler le numeste „parinti antreprenori”, adica acei oameni cu venituri peste medie, in general manageri, cu familie si care doresc sa ofere copiilor posibilitatea de a-si dezvolta creativitatea, „fara a face economii inutile”.

Desi Nathan si Max nu vor sensibiliza neaparat acest tip de consumatori predominanti, vor influenta oameni din jurul lor, precum adolescenti, bloggeri sau pur si simplu consumatori impatimiti ai tehnicilor de fotografie.

Analistii pietei asteapta sa urmareasca evolutia Kodak, avand in vedere ca firma are nevoie de „un avant” pentru a trece de la produsele pe baza de film la tehnologia digitala. „Cu greu, compania a reusit sa se lanseze pe piata camerelor de fotografiat digitale, dar pentru a se sustine au nevoie sa dezvolte si segmentul imprimantelor”, explica LeCompte.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Proiect PSD pentru readucerea în ţară a românilor din diaspora. 500 de euro, lunar timp de şapte ani, pentru cei ce au muncit în străinătate şi revin în România
Proiect PSD pentru readucerea în ţară a românilor din diaspora. 500 de euro, lunar timp de şapte ...
Rezultate alegeri prezidenţiale 2024. CCR a decis renumărarea voturilor la primul scrutin, iar ştirea face înconjurul lumii
Rezultate alegeri prezidenţiale 2024. CCR a decis renumărarea voturilor la primul scrutin, iar ştirea ...
CSAT: Au existat atacuri cibernetice cu scopul de a influenţa corectitudinea procesului electoral. Un candidat a beneficiat de o expunere masivă pe platforma TikTok
CSAT: Au existat atacuri cibernetice cu scopul de a influenţa corectitudinea procesului electoral. Un ...
Investiție de 130.000 de euro pe piața media, apare un nou canal în grilă! România va avea un nou post de televiziune
Investiție de 130.000 de euro pe piața media, apare un nou canal în grilă! România va avea un nou ...
Cum să-ți îngrijești plantele de apartament iarna. Sfaturi simple pentru a le menține sănătoase și viguroase de-a lungul celor 90 de zile
Cum să-ți îngrijești plantele de apartament iarna. Sfaturi simple pentru a le menține sănătoase ...
Incredibil cât costă o clătită la Târgul de Crăciun din Craiova, în 2024. Românii s-au revoltat: „Doamne ferește! În ce lume trăim?”
Incredibil cât costă o clătită la Târgul de Crăciun din Craiova, în 2024. Românii s-au revoltat: ...
Pensii 2025. Cum să verifici dacă pensia se mărește după indexare
Pensii 2025. Cum să verifici dacă pensia se mărește după indexare
Trendyol deschide primul depozit local în România, creând 250 de locuri de muncă
Trendyol deschide primul depozit local în România, creând 250 de locuri de muncă
Burgerul Dubai, fița gastronomică a anului 2024. Cât a ajuns să coste în restaurantele din România
Burgerul Dubai, fița gastronomică a anului 2024. Cât a ajuns să coste în restaurantele din România
Liderul global în producţia de echipamente de curăţenie deschide o nouă fabrică în România. Se fac 150 de angajări
Liderul global în producţia de echipamente de curăţenie deschide o nouă fabrică în România. Se ...
Noi concedieri la final de an. Mai multe companii trimit acasă mii de angajați înainte de Crăciun
Noi concedieri la final de an. Mai multe companii trimit acasă mii de angajați înainte de Crăciun
Prime de Crăciun 2024. Categoria de angajați lăsaţi fără 3.000 de lei de sărbători
Prime de Crăciun 2024. Categoria de angajați lăsaţi fără 3.000 de lei de sărbători
BNR lansează, la 1 decembrie, o bancnotă aniversară de 100 de lei cu regele Carol I
BNR lansează, la 1 decembrie, o bancnotă aniversară de 100 de lei cu regele Carol I
Proiecte de investiții în 119 spitale din ţară, s-au alocat 33 de miliarde de lei
Proiecte de investiții în 119 spitale din ţară, s-au alocat 33 de miliarde de lei
Top 10 Forbes miliardarii României. Frații Pavăl (Dedeman) sunt lideri pentru al treilea an la rând
Top 10 Forbes miliardarii României. Frații Pavăl (Dedeman) sunt lideri pentru al treilea an la rând