Liz Nelson a spus ca oferta de aproape 1 miliard de lire sterline (circa 1,26 mld. euro) din partea WPP ar fi „mult mai inovativa, imaginativa si mai orientata spre client” decat o eventuala fuziune TNS-GfK.
„Prima mea impresie a fost ca oamenii in costume gri castiga, deci contabilii s-au pus pe treaba, ceea ce nu este cel mai bun lucru pentru o companie de studii de piata”, a declarat Nelson intr-un interviu acordat Research Magazine.
„Exista 30% sanse sa renuntam, 30% sa ramanem in joc, 30% sa ridicam miza si 10% sa devenim ostili”, a declarat Sorrell pentru Financial Times.
Lis Nelson a afirmat ca Martin Sorrell ar putea schimba radical afacerea TNS, care duce lipsa in cadrul consiliului director de oameni specializati in cercetare.
Nelson a parasit TNS in urma cu 16 ani, iar in prezent nu mai detine un pachet semnificativ de actiuni in cadrul companiei. El activeaza ca presedinte executiv al Q Research – firma specializata in realizarea de studii de piata in randul tinerilor cu varste cuprinse intre 11 si 25 de ani, prin intermediul telefoniei mobile.
Ultima oferta inaintata de WPP companiei TNS se ridica la 996 milioane de lire sterline (circa 1,26 mil. euro).
Fuziunea intre TNS si rivalul german GfK ar forma o noua entitate GfK-TNS, un gigant care ar detine un cvasi-monopol pe piata de cercetare europeana, cu pretentii de extindere si pe pietele emenrgente.
Punctul forte al GfK este Europa Centrala si de Est, in timp ce TNS si-a plasat afaceri puternice in regiunea Asia Pacific.
GfK Group este cea mai mare companie de studii de piata din Germania si a cincea din lume. Infiintata in 1934, are sediul in Nurenberg, detine 115 companii operatoare si numara circa 9.000 de angajati. GfK efectueaza studii de piata in media, piata farmaceutica, software de divertisment, vanzari cu amanuntul, bunuri durabile, industria auto, industria serviciilor, energie si textile.
Grupul TNS, infiintat in 1960 in Statele Unite ale Americii, are birouri in 80 de tari si 15.000 de angajati permanenti la nivel global. TNS realizeaza studii de piata in bunurile de consum, servicii de sanatate, media, politic si social, tehnologie, finante si industria auto.
WPP este unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume si numara in portofoliu companii precum AGB Nielsen Media Research, si agentiile Mediaedge:cia, GroupM, Ogilvy&Mather Worldwide si Grey Worlwide. Grupul activeaza in 106 tari si are clienti precum Vodafone, Orange si France Telecom.