Primele zece branduri romanesti subsumeaza o valoare de 86 milioane de euro, la care Loteria Romana, unica reprezentanta a industriei jocurilor de noroc in aceasta ierarhie, contribuie cu 42%.
Industria jocurilor de noroc este urmata, ca pondere, de industria bunurilor de consum si industria utilitatilor, fiecare cu cate 16%, informeaza NewsIn.
Romania se gaseste pe ultima pozitie, in clasamentul tarilor din Europa, dupa capacitatea brandurilor de a contribui la dezvoltarea economica a tarii. Romania s-a situat pe locul 24, dupa Slovacia, Polonia si Rusia, in fruntea clasamentului clasandu-se Finlanda, urmata de Elvetia.
Pe primul loc in clasamentul celor mai valoroase branduri europene s-a situat Nokia, cu o valoare de 32,3 miliarde de euro, urmata de LVHM, cu 29,8 miliarde de euro, Unilever, cu 25,1 miliarde de euro, Telefonica, cu 23,8 miliarde de euro si Vodafone, cu 22,5 miliarde de euro.
Studiul Eurobrand 2007 a fost realizat de companiile Novomatic AG si Raiffeisen si a fost prezentat de catre Institutul European pentru Studierea Brandurilor (European Brand Institute) din Viena. Studiul are la baza cercetarea a 3.000 de branduri si 16 industrii din 24 de tari.
Compania Nationala Loteria Romana a fost infiintata in 1906 si este o societate cu capital 100% de stat, avand monopolul asupra jocurilor de tip loto in Romania.