- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Made in RO, muzeu de publicitate si branduri romanesti, incepe anul acesta la Iasi

11 May, 13:51 • Redactia DailyBusiness
A patra editie a nonconformistului muzeu Made in RO dedicat publicitatii si brandurilor romanesti, de care s-au bucurat deja peste 35.000 de vizitatori, va avea un format special anul acesta, fiind organizata ca o caravana expozitionala in trei orase din tara, respectiv la ansamblul Palas, in Iasi (19-27 mai), la Iulius Town, Timisoara (1-13 iunie), si la Iulius Mall, in Cluj-Napoca (1-14 octombrie), intre orele 10.00-21.00. Intrarea este gratuita.
Made in RO, muzeu de publicitate si branduri romanesti, incepe anul acesta la Iasi


Vizitatorii vor fi invitati sa exploreze in premiera, intr-un decor expozitional creativ si jucaus, care reconstruieste la scara mica atmosfera din casele romanilor din perioada interbelica si comunista, dar si din magazinele care au nascut atatea povesti amuzante, precum alimentara sau magazinul de electronice si electrocasnice, peste 2500 de exponate care spun povestea unor branduri celebre din viata de zi cu zi a mai multor generatii.

O colectie-cabinet de curiozitati care cuprinde, sub aceeasi palarie, „anunciuri” venite din alte timpuri, alaturi de o expunere de marci nationale mai vechi si mai noi, precum: sosoni Mociornita, ateliere de croitorie si incaltaminte interbelice, motoretele Victoria sau Mobra, apoi binecunoscutul Guban, ciorapi Adesgo, pastele de dinti Cristal si Kalodont, locomotivele Malaxa, Loteria Romana, CEC, uleiul Luboil-Unirea, Revistele Realitatea Ilustrata, Dimineata si ale Oficiului National de Turism, sapunurile Pisica si Cheia, lampile Tungsram M.R., cosmeticele Farmec, primele sticle de Pepsi-Cola si CI-CO sigilate, fabrica de telefoane Standard, PECO, Dacia, biscuitii Eugenia, ciocolatica ROM, masinariile de gatit Aragaz, un ARO, aspiratorul Ideal, Danubiana, Electronica si Tehnoton Iasi, bicicletele Pegas, supele Supco, magazinele Unirea si Victoria, Brifcor, apoi marcile anilor ”90 care au anuntat sosirea capitalismului si multe altele, pe scurt, exponatele ies din casele oamenilor si ajung piese de muzeu!

Muzeul Made in RO va aduce sub acelasi acoperis o expozitie principala prezentata ca o calatorie in timp, intr-o adevarata istorie vizuala a publicitatii romanesti si a marcilor autohtone, cuprinsa in obiecte autentice de memorabilia si artefacte ale brandurilor iconice, ambalaje, afise, materiale grafice, propaganda politica, postere, machete, ziare si reviste cu reclame, produse casnice de larg consum, cosmetice, jucarii, textile, electronice si electrocasnice, produse alimentare, clipuri TV, reclame din arhive, masini autohtone si multe alte surprize expozitionale din alte vremuri trecute, dar si produse dedicate industriei si brandurilor iconice din orasele gazda.

Selectia de lucrari de arta publicitara si obiecte va cuprinde piese autentice din patru perioade de timp distincte: antebelic, interbelic, perioada comunista si intoarcerea la capitalismul din perioada contemporana – continand atat printuri (afise, ziare, reviste), cat si obiecte reprezentative pentru designul industrial de produse de larg consum, in decoruri autentice de epoca, prezentand o cronica fizica a memoriei economiei Romaniei in care vom promova identitatea culturala si istorica a industriilor creative.

Vizitatorii vor putea afla cum a aparut publicitatea ca activitate in Romania, ce cumparau si consumau sau aveau prin locuinte romanii in trecut, ce era de bonton, dar si povestile din spatele reclamelor si brandurilor nationale de altadata, marcand astfel continuarea eforturilor de a crea primul muzeu de publicitate si branduri romanesti, intr-un tur al amintirilor, un proiect initiat si organizat de Asociatia ESCU, incepand cu anul 2018.

Acest efort vine in continuarea misiunii de a infiinta un muzeu permanent dedicat expunerii, documentarii si digitizarii elementelor patrimoniale legate de marcile romanesti si de creatiile publicitare din ultimii 150 de ani, aducand un omagiu marcilor si reclamelor autohtone ce au facut istorie, fie ca au rezistat testului timpului si s-au reinventat, fie au disparut cu totul.

Programul Made in RO detine si o componenta educativa pentru pasionatii de arte vizuale, design, moda, publicitate, istoria media, personalitati si practicieni din domeniul comunicarii, dar si publicul larg, nostalgic sau simplu amator al marcilor nationale.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Atac cibernetic asupra Auchan România. Datele a 500.000 de clienți au fost furate de hackeri
Atac cibernetic asupra Auchan România. Datele a 500.000 de clienți au fost furate de hackeri
Cât costă călătoria cu trenul de lux din Anglia, asemănat cu Orient Express. Grupul Belmond a lansat „Britannic Explorer”, iar prețurile nu sunt deloc mici
Cât costă călătoria cu trenul de lux din Anglia, asemănat cu Orient Express. Grupul Belmond a lansat ...
România este pe locul 1 la inflaţie în Uniunea Europeană. Care sunt cele mai mari creşterile de preţuri
România este pe locul 1 la inflaţie în Uniunea Europeană. Care sunt cele mai mari creşterile de ...
Ce reguli noi trebuie respectate și cum se schimbă contractele de închiriere
Ce reguli noi trebuie respectate și cum se schimbă contractele de închiriere
Burduja: „România nu are suficientă energie”. Importurile depășesc pragul de 2.500 MW!
Burduja: „România nu are suficientă energie”. Importurile depășesc pragul de 2.500 MW!
Primele declarații ale românului care a câștigat aproape 10 milioane de euro la Loto. Cum și-a ales numerele norocoase, cât a costat biletul
Primele declarații ale românului care a câștigat aproape 10 milioane de euro la Loto. Cum și-a ales ...
Lovitură pentru români! Programul Casa Verde se transformă într-un coșmar financiar
Lovitură pentru români! Programul Casa Verde se transformă într-un coșmar financiar
România rămâne fără poliție! Personalul auxiliar, scos pe străzi pentru alegeri și Ziua Națională
România rămâne fără poliție! Personalul auxiliar, scos pe străzi pentru alegeri și Ziua Națională
Cum influențează ambalajele de calitate percepția clienților asupra produselor tale
Cum influențează ambalajele de calitate percepția clienților asupra produselor tale
Decizie ÎCCJ. Pensionarii nu vor primi niciun leu în plus! Hotărârea care schimbă totul
Decizie ÎCCJ. Pensionarii nu vor primi niciun leu în plus! Hotărârea care schimbă totul
Șoferii români, educați cu forța. Își pot pierde programările la RAR, dacă nu respectă o condiție esențială
Șoferii români, educați cu forța. Își pot pierde programările la RAR, dacă nu respectă o condiție ...
Concurență crescută la rezidențiat. 10.500 de absolvenți au concurat pentru 5.000 de locuri
Concurență crescută la rezidențiat. 10.500 de absolvenți au concurat pentru 5.000 de locuri
Programul Tomata 2025. Cum vor fi susținuți fermierii în următorul an
Programul Tomata 2025. Cum vor fi susținuți fermierii în următorul an
Câştigurile din criptomonede, scutite de impozitul de 10% pe venit 
Câştigurile din criptomonede, scutite de impozitul de 10% pe venit 
Câți bani câștigă membrii secțiilor de votare la alegerile prezidențiale și parlamentare 2024. Un președinte de secție ar putea primi chiar de două ori salariul minim net pe economie
Câți bani câștigă membrii secțiilor de votare la alegerile prezidențiale și parlamentare 2024. ...
Mierea de albine se scumpește. Nici experturile nu mai merg. România a pierdut trei poziții între statele UE, după o scădere a livrărilor cu peste 50%
Mierea de albine se scumpește. Nici experturile nu mai merg. România a pierdut trei poziții între ...
Exportul de ovine către țările tradiționale a fost reluat. 13.000 de oi au plecat deja spre Maroc, ciobanii speră să mai exporte încă 100.000 până la sfârșitul anului
Exportul de ovine către țările tradiționale a fost reluat. 13.000 de oi au plecat deja spre Maroc, ...
Goana după aur modernă. Ungaria depăşete România la rezervele de aur. Top 10 ţări cu depozite uriaşe
Goana după aur modernă. Ungaria depăşete România la rezervele de aur. Top 10 ţări cu depozite uriaşe