Editura Meteor Press
Colectia: Business
Pret 25 lei
Titlu original: Gurus on Marketing
Cartea intr-un minut:
Cartea reprezinta o sinteza a principalelor teorii de marketing, prezentate in stransa legatura cu maestrii marketingului care le-au impus.
Cronica DailyBusiness.ro
Maestrii (guru) sunt ganditorii din domeniul managementului care au avut o influenta decisiva in transformarea acestei discipline.
Autorul ii imparte in doua categorii: maestri de categorie grea, care sunt cunoscuti la nivel international, si maestri de categorie usoara, care au exercitat un impact semnificativ intr-un domeniu particular.
Nasterea marketingului s-a produs in perioada scolii de gandire axate pe marfuri. In 1960, Theodore Levitt s-a declarat in favoarea deplasarii accentului de la orientarea catre produs la cea catre client.
Urmatoarea etapa a fost scoala de gandire axata pe comportamentul de cumparare. Modelul le-a apartinut lui John Howard si Jagdish Sheth.
Peter Drucker este un guru total. Inainte de Levitt, in 1950 a scris despre importanta axarii pe consumatori pentru atingerea scopurilor in afaceri.
Departamentul de management trebuie sa acorde atentie potentialului si tendintei pietei, modificarilor in structura pietei, inovatiilor si dorintelor nesatisfacute ale clientilor.
Michael Porter este guru in domeniul strategiei. Contributia lui se refera la modul in care firmele concureaza si isi castiga avantajele competitive.
O organizatie trebuie sa analizeze competitorii, strategiile lor, de ce anume sunt motivati, care este profilul lor actual si ce intentii au pentru viitor.
Obiectivul organizatiilor este sa activeze fiecare element al lantului valoric si sa cunoasca atat propriile capacitati (logistica interna, logistica externa, marketingul si vanzarile, serviciile), cat si pe cele ale competitorilor.
Philip Kotler este maestrul marketingului mondial. El afirma ca economia s-a transformat radical in ultimele doua decenii.
Marketingul global se extinde, pietele economice libere se extind, au loc schimbari demografice si la nivel social care afecteaza stilul de viata si nevoile consumatorilor. Afacerile trebuie sa raspunda acestor schimbari.
Tom Peters este cel care conduce pe scena conferintelor. El recomanda excelenta serviciilor, atentia fata de clienti, inovatia, crearea de nise si diferentierea, crearea de clienti pe viata.