Consiliul National al
Audiovizualului (CNA) a analizat mai multe spoturi publicitare pentru 6 modele
de automobile Renault, trei modele Chevrolet, doua modele Dacia si un model
Mitsubishi, difuzate pe posturi de televiziune, pe parcursul lunii iulie.
CNA a constatat ca in aceste spoturi pretul afisat mare pe ecran este pretul
final de achizitie al autoturismului doar in conditiile in care cumparatorul detine
3 vouchere (tichete valorice). In caz contrar, pretul de achizitie al
autoturismului este mai mare, potrivit Mediafax.
De asemenea, conditiile
in care cumparatorul poate beneficia de respectiva promotie la autoturismul
promovat in spot (pretul mai mic daca are trei vouchere) apar scrise in partea
de jos a ecranului, cu litere mici, greu lizibile.
Astfel, membrii CNA au
considerat ca respectivele spoturi publicitare incalca articolele 93 si 94 din
Codul audiovizualului, potrivit carora: „Comunicarile comerciale
audiovizuale trebuie sa respecte, indiferent de forma si de durata, principiile
de protectie a minorului, de informare corecta a publicului, de respectare a
demnitatii umane, de asigurare a unei concurente loiale” si „In
scopul unei informari corecte, orice informatie sau avertizare continuta intr-o
comunicare comerciala audiovizuala se difuzeaza astfel incat aceasta sa fie
clar perceputa de public, in special prin asigurarea urmatoarelor masuri: a) sa
fie prezentata static, lizibil si pe o durata suficienta, in cazul informatiei
difuzate sub forma de videotext; dimensiunea caracterelor trebuie sa fie de
minimum 17 puncte in format SD, definitie standard, respectiv 32 in format HD, inalta
definitie; b) sa fie redata la viteza normala de citire”, se arata intr-un
comunicat CNA.
In consecinta, Consiliul a decis sa aplice o decizie de intrare in
legalitate in privinta respectivelor spoturi publicitare, fapt care presupune ca
acestea nu mai pot fi difuzate pe posturile TV pana cand nu vor fi modificate,
astfel incat sa respecte legislatia audiovizuala.