Conform celor mai optimiste predictii, scaderea ar putea sa fie de 12%, insa in opinia specialistilor, posibilitatea unor pierderi mai mari, de pana la 20%, este foarte ridicata, informeaza NewsIn, citand presa internationala.
Din cauza crizei economice, aceste previziuni sunt mai sumbre decat cele facute la sfarsitul lui 2008, cand pentru anul in curs erau preconizate scaderi ale incasarilor cuprinse intre 6 si 10 procente pentru toate cele 12 luni din 2009, potrivit specialistilor in domeniu.
Conform unor surse din industria media, in conditiile in care costul publicitatii la TV din Marea Britanie a atins cele mai mici valori din ultimii 20 de ani, publicitarii si clientii ar putea fi in avantaj, mai ales in contextul unor audiente crescute ale programelor de televiziune, generate de situatia de recesiune. Potrivit cercetarilor anterioare, vizionarea programelor TV creste in timpul crizelor economice, fiind una dintre activitatile de relaxare cel mai putin costisitoare.
Reprezentantii din Marea Britanie ai companiei de media ZenithOptimedia anticipeaza ca bugetele alocate reclamelor TV in perioada 2010-2011 vor atinge o cota record de 38,5% din totalul sumelor investite in publicitate, potrivit unor date furnizate la finalul anului trecut. Alte canale de comunicare, precum outdoor-ul si cinematografele, vor inregistra de asemenea cresteri in perioada urmatoare.
La nivel global, potrivit previziunilor facute de specialisti, incasarile din publicitate vor atinge in 2009 cele mai mici valori ale pietei din ultimii 8 ani, iar din 2010 televiziunile vor atrage sume record, datorita reconstruirii brandurilor.