Printre cele opt companii membre ale grupului industrial Portman Grup, initiatorul campaniei, se numara Scottish Newcastle, Diageo, Carlsberg si Inbev. Bugetul pentru aceasta campanie va fi gestionat de catre asociatia Drinkaware Trust, condusa de companii independente si de trusturi din industria bauturilor alcoolice.
Membri ai Drinkaware Trust sunt, printre altii, John Dunsmore, managing director al Scotish Newcastle, si Srabani Sen, director executiv al organizatiei non profit Alcohol Concern.
Pana in prezent, a fost stabilit planul de finantare al campaniei pentru urmatorii trei ani. Fiecare membru al Portman Grup va finanta campania cu 2,1 milioane de lire sterline (3 mil.euro) in fiecare din cei trei ani.
Conform companiei de cercetare de piata Nielsen Media Research, cei opt producatori cheltuie anual peste 110 de milioane de lire sterline (161,64 mil. euro) pentru publicitate in Marea Britanie.
Initiatorii actiunii ar putea atrage si alte companii din industria alcoolului. Astfel, ei se asteapta ca, in afara de bugetul deja constituit, sa mai atraga inca 3 milioane de lire (4,4 mil.euro) in urmatorul an, 4 milioane de lire (5,87 mil.euro) in al doilea si 5 milioane de lire (7,34 mil.euro) in al treilea an al campaniei.
Anul trecut, guvernul britanic a lansat o campanie de prevenire a dependentei si a consumului in exces de alcool, in valoare de 4 milioane de lire sterline (5,84 mil.euro), sub numele „Know your own limits”.
Portman Grup a mai gestionat in trecut si alte campanii de prevenire a consumului in exces de alcool in Marea Britanie, dar acest nou proiect este una din cele mai mari campanii din ultimii 5 ani.
Grupul este de asemenea pe cale de a tipari un nou cod de bune practici, care vizeaza domenii precum consumul prea rapid de alcool, verificarea varstei utilizatorilor site-urilor, precum si probleme privitoare la branduirea stadioanelor de fotbal pentru copii cu nume ale produselor de alcool.