In viitor, ziarul tiparit va fi un fel de obiect de lux pe care oamenii il vor citi doar din placerea de a-i rasfoi paginile, de a simti hartia, a spus Garcia. El este responsabil, de-a lungul timpului, cu relansarile unor publicatii ca The Wall Street Journal sau The Miami Herald.
„Acesta este motivul pentru care ziarele nu vor disparea niciodata. Acelasi lucru e valabil si pentru carti”, a subliniat specialistul, citat de paginademedia.
Mario Garcia a tinut precizeze si faptul ca nu exista riscul ca presa scrisa sa dispara, pentru ca „Niciun mediu nu omoara alt mediu. Vor exista mereu ziare si reviste”, scrie Mediafax.
Garcia este de parere ca inclusiv continutul online va putea fi taxat, undeva in viitor.
„Una dintre cele mai mari dileme ale momentului este daca cititorii vor plati sau nu pentru continutul online. Eu spun ca oamenii vor plati pentru un jurnalism de calitate, acel jurnalism care ne ofera informatiile de care avem nevoie”, a declarat Mario Garcia.
[quote=Mario Garcia]Cand oamenii citesc o stire pe un ziar de pe Internet nu-si amintesc publicatia. Este foarte important ca fiecare ziar online sa-si intareasca brandul[/quote]
Garcia a mai atras atentia asupra unui aspect al comportamentului cititorului vizavi de continutul online: asociaza informatia primita cu Internetul, si nu cu publicatia specifica pe care a citit-o.
2012: anul in care online-ul se va plati
„Suntem in 2010. Fiecare editor trebuie sa-si puna problema cum va schimba viitorul ziarele, in conditiile in care mai avem foarte putin pana in 2012, cand tinerii care vor implini 22 de ani reprezinta generatia care nu isi va aminti cum era viata fara Internet si Google”, a declarat Garcia, citat de paginademedia.ro.
„Din 2012, acesti oameni vor fi un public pentru ziare, vor fi la varsta cand vor dori sa se informeze. Acesta este momentul in care trebuie sa ne pregatim sa impunem plata pentru informatia care acum este, in general, gratuita”, a mai spus acesta.