- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Marketing 3.0: De la produs la consumator si la spiritual uman

09 Dec, 09:30 • Redactia DailyBusiness
Autori: Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan
Marketing 3.0: De la produs la consumator si la spiritual uman

Editura Publica
Colectia: Marketing

Pret 49 lei

Titlu original: Marketing 3.0: From Products to Customers to Human Spirit

Cartea intr-un minut:
Cartea pleaca de la o intrebare: este posibil ca o companie sa fie umanocentrica si sa ramana profitabila in acelasi timp ? Marketingul 3.0 da un raspuns pozitiv la aceasta intrebare pentru ca noua generatie de consumatori este mult mai racordata la problemele sociale.

Cronica DailyBusiness.ro

Marketingul a evoluat prin trei stadii, numite 1.0, 2.0 si 3.0. In era industriala, marketingul 1.0 insemna sa vinzi produse tuturor celor dispusi sa le cumpere.

In era informationala a aparut marketingul 2.0, in care consumatorul defineste valoarea produsului. Regula de aur „clientul este rege” este aplicata de majoritatea companiilor.

Acum incepe o epoca noua a marketingului 3.0 sau a orientarii spre valori. Marketerii abordeaza consumatorii ca fiinte umane in intregul lor, cu minte, inima si energii sufletesti.

Sunt 3 forte majore care modeleaza mediul de afaceri in directia marketingului 3.0: era participarii, era globalizarii si era societatii creative. Aceste trei forte ii determina pe consumatori sa fie mai inclinati spre colaborare, mai interesati de aspectele culturale si umaniste.

Una din particularitatile esentiale ale noii societati este ca oamenii cred in realizarea de sine, dincolo de satisfacerea nevoilor primare pentru supravietuire.

In era marketingului 3.0 nu mai esti proprietarul brandului tau. Brandurile le apartin consumatorilor, iar misiunea brandului este misiunea lor. Marketingul misiunii catre consumatori si marketingul valorilor firmei catre angajati sunt la fel de importante.

Marketingul 3.0 are 10 crezuri:

1. Sa-ti iubesti clientii si sa-ti respecti concurentii. Vei avea clienti fideli daca le oferi o valoare excelenta si le atingi afectul si spiritul. Competitorii sunt cei care largesc piata totala, in lipsa lor un sector de activitate se dezvolta mai lent. Monitorizarea concurentilor arata atat atuurile si slabiciunile lor, cat si pe ale tale.

2. Sa fii pregatit de schimbare. Daca nu poti anticipa schimbarile, compania ta va fi depasita si in cele din urma va disparea.

3. Sa pazesti reputatia marcii tale. Intre doua produse de aceeasi calitate, oamenii il vor alege pe cel cu o reputatie solida a marcii.

4. Sa te concentrezi pe clientii carora le poti aduce cel mai mare folos. Acesta este principiul segmentarii, trebuie sa faci eforturi sa-i convingi pe cei care sunt pregatiti sa cumpere.

5. Ofera intotdeauna un lucru bun, la un pret corect. Marketingul adevarat se asigura ca exista o corespondenta directa intre pret si calitatea produsului.

6. Sa fii intotdeauna disponibil. Clientii ar trebui sa te gaseasca usor, mai ales pe Internet.

7. Sa atragi clientii si sa-i pastrezi. Cu fiecare client trebuie sa ai relatii bune si sa incerci sa-i cunosti personal.

8. Prin tot ce faci prestezi servicii. Ca sa ai clienti multumiti trebuie sa doresti sa iti servesti clientii.

9. Sa te perfectionezi continuu. Sarcina marketerilor este sa imbunatateasca in permanenta calitatea, costul si livrarea, sa respecte promisiunile facute clientilor, furnizorilor si distribuitorilor.

10. Sa inveti si sa iei decizii in cunostinta de cauza. Cunostintele si experienta marketerului vor determina decizia finala.

Urmărește Daily Business pe Google News