Editura All
Rezumat:
Lucrarea de fata este o prezentare cuprinzatoare a tuturor aspectelor legate de marketingul on-line. Autorii analizeaza cum poate fi imbunatatita relatia dintre companie si client cu ajutorul noilor tehnologii. Cartea trateaza intr-o maniera accesibila aspectele tehnice legate de afacerile pe internet. Textul contine studii de caz si opinii ale practicienilor.
Cronica:
Aceasta carte are scopul de a oferi o analiza stimulativa a originilor si progreselor recente ale practicilor de vanzare on-line, fiind destinata studentilor din ultimul an si absolventilor programelor de marketing, afaceri si IT. Natura practica a textului ar trebui sa asigure si un indemn spre studiu tuturor persoanelor implicate in managementul vanzarilor on-line.
Intentia cartii este sa exploreze conexiunea dintre uman si tehnologie, precum si potentialele beneficii asupra prosperitatii acestor relatii, prin folosirea Internetului si a altor mijloace media. […] Pericolul pentru specialistii in marketing, dar si pentru cercetatori, poate consta in interesul strict pentru noile tehnologii, mai mult de dragul tehnicii decat pentru a construi aplicatii benefice pentru organizatie si pentru valoarea capitalului. Astfel, tinta declarata a acestei carti – explorarea aplicatiilor pentru Internet, orientate spre client – ii confera o nota de originalitate in comparatie cu cartile mai tehniciste.
Cartea este scrisa intr-un stil usor de citit si accesibil, care asigura claritate subiectului. Elementele tehnice complexe sunt abordate foarte pe scurt, asigurand insa informatiile necesare pentru a intra in discutie cu specialistii din domeniile IT si Internet. Continutul cartii aduna laolalta cercetari academice relevante si contemporane, observatii ale practicienilor din domeniu, precum si exemple de succes din practica Internetului cu link-uri web. Continutul este inovativ prin trei elemente specifice. Primul – prezentarea modelului 4P de comunicatii prin Internet – asigura o metoda analitica de planificare a activitatii promotionale on-line. In al doilea rand, pe tot parcursul cartii se ofera marketerilor consiliere juridica de baza, prin intermediul „casetelor juridice” care au ca finalitate un capitol special destinat aspectului juridic. Prevederile juridice reprezinta adesea un punct de vedere general pentru marketeri, insa parerea lor nu trebuie ignorata.
In fine, cartea ofera si o gama diversa de materiale de studiu bazate pe cazuri de mai mare sau mai mica amploare, pentru imbogatirea cunostintelor si intelegerii cititorului. Tot in acest scop autorii s-au straduit sa includa cazuri mai putin cunoscute – acolo unde a fost posibil – si sa foloseasca imagini corespunzatoare si de actualitate.
Capitolele 1, 2 si 3 prezinta istoricul Internetului, probleme noi din marketing si procesul de planificare strategica on-line. Capitolele 4 si 5 prezinta cunostinte si deprinderi de baza legate de studiul pietei on-line si de comportamentul cumparatorului. Capitolul 6 trateaza studiul pietei cu ajutorul motoarelor de cautare si are un continut mai tehnic, insa prezinta foarte complet notiunea de „cautare”.
Capitolele 7 si 8 prezinta rolul marketingului relational on-line si modul in care poate fi sprijinit de designul prietenos al site-urilor web in relatie cu consumatorul. Capitolele 9, 10, 11 si 12 se refera atat la elementele de marketing, cat si la modul in care acestea sunt afectate, respectiv aplicate mediului on-line cu care interactioneaza. Cartea se incheie cu un capitol dedicat aspectelor juridice.