- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Marketing-ul direct, subevaluat in Europa Centrala si de Est

17 Nov, 15:31 • Redactia DailyBusiness
Majoritatea advertiserilor din regiune investesc sub 10% din bugetul anual de marketing in servicii de marketing direct, se arata intr-un studiu realizat de agentia de profil Linea Directa Communications in Europa Centrala si de Est.
Marketing-ul direct, subevaluat in Europa Centrala si de Est

Studiul, cu peste 1000 de respondenti-companii, a fost derulat simultan in Romania, Cehia, Polonia, Slovacia si Ungaria. Grupul de respondenti apartine unor segmente de industrie diverse: domeniul bancar, asigurari, FMCG, IT, retail, industria hoteliera si turism.

Peste 60% din companiile chestionate aloca sub 10% din bugetul de marketing anual activitatilor de marketing direct, in timp ce 5,4% aloca peste 25% din valoarea investitiilor in marketing acestor activitati.

Rezultatele cercetarii arata ca majoritatea companiilor masoara efectele actiunilor proprii de marketing direct (MD) si recunosc importanta acestor eforturi in obtinerea de noi clienti, cresterea loialitatii si nivelului de satisfactie al acestora.

Pe de alta parte, companiile lucreaza cu un numar relativ mic de baze de date, utilizand doar cateva canale de marketing direct.

In comparatie cu celelalte tari in care s-a desfasurat studiul, in Romania si Ungaria beneficiile externalizarii in marketing direct se resimt cel mai putin. Doar 25,7% din companiile din Romania si 17,77% dintre cele maghiare apeleaza la un partener extern pentru activitatile marketing direct, comparativ cu cele din Cehia (43,5%), Slovacia (42,98%) si Polonia (39,26%).

Doar 6% din companiile romanesti apeleaza la servicii externe de call center, in timp ce 74,2% nu utilizeaza deloc servicii de acest tip.

Potrivit unor declaratii anterioare ale reprezentantilor Brennan Media, agentie de marketing direct, aceasta piata a inregistrat in Romania un volum total de 10 milioane de euro in 2007.

Marketingul direct este un proces prin care companiile promoveaza bunuri si servicii unui anumit segment tinta din populatie prin posta, telefon, email sau alte cai directe.

Urmărește Daily Business pe Google News