- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Marketingul adresat femeilor. Cum sa obtii o cota ridicata din cea mai mare piata la nivel mondial

26 Jul, 00:01 • Redactia DailyBusiness
Autor: Martha Barletta
Marketingul adresat femeilor. Cum sa obtii o cota ridicata din cea mai mare piata la nivel mondial

Editura Brandbuilders
Colectia Brandbuilders, marketing&advertising books

Pret 40.00 lei

Titlu original: Marketing to women

Cartea intr-un minut:

De la constatari simple, precum „procesul de decizie de cumparare este diferit la femei fata de barbati”, „femeile reprezinta majoritatea”, „fiecare nou client femeie are efect de multiplicator”, si bazindu-se pe cercetari care sustin teoria sa, Martha Barletta propune analizarea planului de marketing dintr-un unghi diferit. Rolul din ce in ce mai mare al cumparatorilor femei, care sunt responsabile de 80-90% din cheltuielile gospodariilor din America si puterea lor de cumparare, mai mare decat intreaga economie a Japoniei, le propun ca principala tinta a planului de marketing al viitorului.

Cronica DailyBusiness:

Diferentele dintre sexe sunt folosite pentru a crea o adevarata „strategie pentru femei”, scopul fiind cresterea vanzarilor si a profitului. Femeile au un set diferit de prioritati, preferinte si atitudini ceea ce face ca procesul lor de decizie de cumparare sa fie total diferit. Rolurile diferite in viata, locurile de munca diferite, responsabilitatile casnice diferite au generat nevoi diferite. Planul de marketing isi propune sa realizeze comunicarea intre branduri si preferintele publicului tinta format din femei, cu atat mai mult cu cat ele nu reprezinta o nisa, ci majoritatea populatiei.

Pentru achizitia produselor necesare in gospodarie, femeia este principalul cumparator, folosindu-se si de banii sotului ei. In plus, femeile sunt mai predispuse la formarea unei legaturi pe termen lung cu brandul.

Autoarea enunta patru elemente care exercita o influenta considerabila asupra procesului de decizie de cumparare al femeilor. Cele patru elemente sunt valorile sociale, cheile de comunicare, factorii legati de timp/viata si strategiile de focusare.

Compania raspunde contributiei clientilor cu cele 12 elemente ale mixului de marketing: grija fata de consumator, comunicarea verbala, produsul si ambalarea, advertisingul, publicitatea si relatiile publice, promovarea, marketingul de afinitate, marketingul de evenimente, marketingul site-urilor web si marketingul electronic, marketingul direct si bazele de date, mediul de vanzare retail, forta de vanzare.

Valorile sociale diferite ale femeilor ar trebui sa schimbe modul in care firmele isi dezvolta advertisingul, site-ul de Internet, marketingul de afinitate si alte elemente pe care le introduc in planul de marketing.

Procesul de decizie pe care il parcurge consumatorul poate fi simplificat in cinci etape: Activare, Numire, Investigatie si Decizie, Retinere si Recomandare. Exista patru diferente cheie in modul in care barbatii si femeile decid ce produs sa cumpere. Femeile incep procesul in mod diferit, intreband prin jur, cauta mai multe informatii si iau in calcul mai multe optiuni – drumul in spirala, urmaresc un rezultat diferit – raspunsul perfect, pe cand barbatii urmaresc doar un raspuns bun. In plus, femeile au rol de multiplicator, influenta lor asupra vanzarilor trecind dincolo de achizitia facuta.

Firmele isi atrag clientele cu elementul noutate, dupa care pun in aplicare puterea de sugestie care scoate in evidenta nevoia si stimuleaza dorinta. O data declansata dorinta de achizitionare, firmele le asigura clientelor posibilitatea de a actiona din impuls. Cele mai bune idei pentru a face o „impresie generala buna” asupra produsului sunt comunicarea verbala, advertisingul imaginii/brandului si relatiile publice. Brandul care ofera cele mai multe avantaje la cea mai buna valoare va fi cel care va obtine raspunsul ideal.

Pentru a patrunde in procesul de decizie de tip spirala al femeilor, firmele ofera stimulentele pe care le vor acestea, servicii in loc de bani, premii care pot fi impartite. O data ce clientele au cumparat un brand, firma trebuie sa le intareasca sentimentul de angajament fata de brand pentru a reveni sa cumpere brandul respectiv. Clientii cu venituri mari aduc si cele mai mari profituri, de aceea firmele trebuie sa-i depisteze, sa relationeze cu ei, sa se alature grupului, sa cultive relatia formata, sa fie vizibile pe piata, sa-si prezinte atractiv produsele, sa fie atente la feedback si la limbajul non-verbal, sa minimalizeze riscurile si sa reduca procesul de luare a deciziei.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Cresc sau nu salariile profesorilor în 2025. Daniel David: „Educația a fost asumată ca o prioritate. Premierul are de onorat niște promisiuni”
Cresc sau nu salariile profesorilor în 2025. Daniel David: „Educația a fost asumată ca o prioritate. ...
Amenzi de până la 30.000 de lei pentru deținătorii de centrale termice care ignoră o operațiune obligatorie pe timp de iarnă
Amenzi de până la 30.000 de lei pentru deținătorii de centrale termice care ignoră o operațiune ...
Totul despre taxele din 2025. Cine și cât trebuie să plătească
Totul despre taxele din 2025. Cine și cât trebuie să plătească
Crin Antonescu, mesaj pentru Marcel Ciolacu. Ce îi promite dacă va ajunge președinte: ”Nu voi face intrigi! Pot să-i garantez două lucruri”
Crin Antonescu, mesaj pentru Marcel Ciolacu. Ce îi promite dacă va ajunge președinte: ”Nu voi face ...
Se propune ca trei zile de concediu medical să nu mai fie plătite! Reacție dură din partea sindicatelor
Se propune ca trei zile de concediu medical să nu mai fie plătite! Reacție dură din partea sindicatelor
Câți bani trebuie să scoți din buzunar pentru o noapte în casa lui Tudor Chirilă din Viscri
Câți bani trebuie să scoți din buzunar pentru o noapte în casa lui Tudor Chirilă din Viscri
Au început cozile la ghișee în 2025. Mircea Coșea: „Populație care trăiește numai din oferte”
Au început cozile la ghișee în 2025. Mircea Coșea: „Populație care trăiește numai din oferte”
Prognoza meteo 10 ianuarie 2025. Ce anunță meteorologii pentru țară și Capitală
Prognoza meteo 10 ianuarie 2025. Ce anunță meteorologii pentru țară și Capitală
Județul care are cea mai scumpă apă potabilă din România. Metrul cub a depășit 10 lei
Județul care are cea mai scumpă apă potabilă din România. Metrul cub a depășit 10 lei
O importantă fabrică din București a fost scoasă la vânzare. De la peste 600 de angajați, acum e îngropată în datorii
O importantă fabrică din București a fost scoasă la vânzare. De la peste 600 de angajați, acum ...
Semnul de circulație care le dă bătăi de cap șoferilor în 2025. Mulți nu știu ce semnificație are și riscă amenzi usturătoare
Semnul de circulație care le dă bătăi de cap șoferilor în 2025. Mulți nu știu ce semnificație ...
Amenzi de până la 3.000 lei pentru românii care stau la bloc. Greşeală fatală dacă ţii administratorul la uşă
Amenzi de până la 3.000 lei pentru românii care stau la bloc. Greşeală fatală dacă ţii administratorul ...
Ce prețuri au cireșele care se vând acum în supermarketuri. Clienții nici nu îndrăznesc să se atingă de ele
Ce prețuri au cireșele care se vând acum în supermarketuri. Clienții nici nu îndrăznesc să se ...
VIDEO Influencerul Makaveli a avut, în trecut, o tentativă de suicid. De ce a vrut susținătorul lui Călin Georgescu să își pună capăt zilelor
VIDEO Influencerul Makaveli a avut, în trecut, o tentativă de suicid. De ce a vrut susținătorul lui ...
Horoscop rune. Zodiile cu fertilitate şi belşug, WUNJO le poartă noroc toată săptămâna
Horoscop rune. Zodiile cu fertilitate şi belşug, WUNJO le poartă noroc toată săptămâna
Zece tipuri de venituri înghețate sau eliminate prin „ordonanța trenuleț” în 2025. Ce se va întâmpla cu angajații care fac ore suplimentare
Zece tipuri de venituri înghețate sau eliminate prin „ordonanța trenuleț” în 2025. Ce ...
Schimbare în școli din 2025. Elevii cu rezultate deosebite la învățătură pot promova doi ani într-unul singur
Schimbare în școli din 2025. Elevii cu rezultate deosebite la învățătură pot promova doi ani într-unul ...
Victor Ponta, avertisment pentru coaliție: „Crin Antonescu nu are șanse să intre în turul doi. Te faci de râs”
Victor Ponta, avertisment pentru coaliție: „Crin Antonescu nu are șanse să intre în turul doi. ...