- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

MediaPro a preluat controlul distribuitorului britanic de filme Metrodome

19 May, 11:33 • Redactia DailyBusiness
Compania MediaPro a achizitionat pachetul majoritar, de 50,1%, din distribuitorul britanic de filme Metrodome Group, de la compania germana TV-Loonland AG, care detinea 61,7% din actiuni, informeaza presa internationala.
MediaPro a preluat controlul distribuitorului britanic de filme Metrodome

Valoarea achizitiei nu a fost facuta publica.

Pachetul de actiuni detinut de TV-Loonland AG, de 61,7%, este evaluat la 2 milione de lire sterline, circa 2,5 milioane de euro, informatie publicata si pe blogul specialistului media Dan Tudoroiu.

„Efectul acestei tranzactii, cuplat cu cel al re-vanzarii Hasbro Library catre Hasbro, este eliberarea companiei TV-Loonland AG de datorii, facand posibila plata unei datorii bancare de 5 milioane de euro. Astfel, dupa 7 ani de zile, compania devine o afacere fara datorii, ceea ce a fost intotdeauna principalul nostru obiectiv”, a spus Simon Flamank, CEO-ul TV-Loonland AG.

In concordanta cu Regula 9 a Codului de Preluare din Marea Britanie, MediaPro Management a anuntat, astazi, o oferta publica de 2,62 de pence per actiune a Metrodome Grup. Aceasta oferta publica va fi valabila 21 de zile, timp in care ultimul pachet detinut de TV-Loonland AG, de 11,6% din actiuni, fie va fi cumparat tot de de MediaPro, la acelasi pret cu oferta publica, fie de alti jucatori de pe piata.

Compania MediaPro a fost infiintata in septembrie 1990 si dezvolta proiecte in toate zonele media, cuprinzand publishing (ziare si reviste), broadcasting (televiziune si radio), productie de cinema si televiziune, servicii de stiri si continut pentru new media, distributie de entertainment, media online, indoor media, cinematografe si educatie, iar in prezent detine o baza de 3.500 de angajati.

MediaPro apartine in procent de 90% omului de afaceri Adrian Sarbu si 10% apartine CME Romania BV [Olanda], iar in 2006 a inregistrat o cifra de afaceri de 75 milioane de euro.

TV-Loonland companie de brand management avand ca target principal tinerii si copiii, produce filme in spatiile proprii, precum si in colaborare cu terti. Compania are sedii in orase precum Paris, Munchen, London si Miami. In 2007, compania a inregistrat o crestere de 66,7% a veniturilor, comparativ cu 2006.

Metrodome este unul dintre cei mai importanti distribuitori independenti de film din Marea Britanie.

Urmărește Daily Business pe Google News