Editura Curtea Veche
Colectia Carti Cheie
Pret 16 lei
Titlu original: The millionaire mentor: A simple way to get ahead in your work and way
Cartea intr-un minut:
Mentorul este cel care iti schimba cursul vietii si care te motiveaza in tot ceea ce faci. Cu cat el apare mai devreme in viata ta, cu atat puterea lui de formare are o influenta mai mare. Mentorul din aceasta carte isi conduce ucenicul, pe parcursul a catorva lectii, la performanta de a deveni lider in vanzari si un om bogat.
Cronica DailyBusiness
Oamenilor le este frica atat de esec, cat si de succes, iar singura cale de a invinge aceasta frica este sa o infrunte, sa faca lucrurile de care se tem si astfel sa-si cunoasca limitele. Atunci cand stii pana unde poti sa mergi, iti elimini indoielile.
Discursul fricii iti arata cat de greu este drumul sau de ce n-o sa mearga. Daca asculti aceasta voce nu iti vei indeplini visurile.
Primul pas este sa te hotarasti asupra obiectivului, pentru ca „visurile sunt realitati asupra carora nu am actionat inca”, spune autorul. Dupa ce decizi ce performanta vrei sa atingi, cel mai bun mod de a-ti transforma visul in realitate este sa-l descompui in obiective mai mici, pe care sa le parcurgi pas cu pas. Pentru a avea succes ar trebui sa iti multiplici eforturile, punandu-i si pe altii sa lucreze pentru tine.
Vanzarile sunt un domeniu in care recompensele vin pentru ceea ce finalizezi si nu doar pentru ceea ce incerci sa faci. Chiar daca nu profesezi in vanzari, este bine sa intelegi natura lor, fie si numai pentru a fi un consumator informat. Agentii de vanzari cu cel mai mare succes nu vand deloc, ei finalizeaza vanzarile.
Vanzatorii inteleg motivul pentru care cumpara oamenii: frica de a pierde a consumatorului depaseste beneficiul castigului. Pentru aceasta, vanzatorii folosesc indemnuri motivante de genul „nu rata ocazia”, „stoc limitat”.
Oamenii doresc un motiv pentru a cumpara si crearea unei situatii este primul pas. Plasarea emotiei in spatele situatiei le ofera motivul de a cumpara astazi.
Factorii de decizie sunt singurii cu care trebuie sa iei legatura cand vrei sa vinzi. In plus, trebuie sa te asiguri ca ei sunt in toane bune. Pitch-ul sau prezentarea vanzarii trebuie sa aiba loc scurt si la obiect, pentru a-l convinge pe cumparator ca stii despre ce vorbesti. Cand vinzi, ar trebui sa actionezi ca si cum vanzarea ar fi deja finalizata. Dupa ce inchei o vanzare, este necesar sa tii legatura cu clientii pentru viitoarele afaceri.
Pentru a contracara obiectiile cumparatorului, este bine sa il aprobi, fara sa repeti obiectia, pentru ca altfel i-o vei intari. Este aproape imposibil sa darami o obiectie intarita. Daca promiti mai mult decat oferi, nu vei primi o noua comanda. Promitand mai putin si oferind mai mult, creezi o situatie de tip castig-castig si astfel vei finaliza mai usor vanzarile in viitor.
O teorie care se preda in scolile economice spune sa pastrezi in permanenta o aparenta pozitiva. Cand iti spui mereu ca te simti minunat, chiar asa te vei simti. Este important sa mimezi atitudinea pozitiva pana reusesti. Cand iti spui tie insuti si celorlati ce bine o duci, chiar daca nu e intotdeauna asa, mai devreme sau mai tarziu vei fi „intotdeauna bine”. Nimic nu te costa mai mult decat negativismul.
Ca sa obtii ce vrei tu, este important ca mai intai sa-i ajuti pe altii. Trebuie sa creezi cele mai bune oportunitati pentru ca echipa ta sa-si atinga obiectivele. Cand stii care sunt scopurile oamenilor, le poti da o tinta in care sa traga. Liderii modesti, care isi fac oamenii sa se simta apreciati, ii fac sa dea ce au mai bun in ei.
Adevarata masura a tuturor marilor lideri este modalitatea de a face fata situatiilor de criza. Felul in care abordezi obstacolele indica adevaratul tau caracter. Afli mai multe despre caracterul unei persoane intr-o zi proasta, decat in toate zilele bune la un loc.
Atitudinea este factorul principal al succesului si, la fel de important, este sa faci ceea ce-ti place.