Bloggerul Cristian Manafu, consultant social media la The Connector, a declarat pentru DailyBusiness.ro ca romanii obisnuiesc sa citeasca blogurile, sa scrie pe Facebook si pe Twitter, cel mai mult in intervale orare cuprinse intre 8.00 si 12.00, si seara, intre 18.00 si 22.00, astfel ca acestea reprezinta cele mai bune momente pentru postarea mesajelor.
„Dimineata, pentru multi, e perioada in care verifica e-mail-ul, presa online si mai nou retelele sociale. Este si o perioada de cafea si tigara, de schimbat opinii si comentat inainte de a incepe efectiv munca”, sustine bloggerul.
Consultantul social media a mai afirmat ca orice informatie despre cum este folosit Internetul e benefica pentru marketeri, comunicatori sau utilizatori social media.
„Informatiile despre cat timp petrec, cum si cand, ne ajuta clar la comunicarea efectiva. Nimeni nu isi doreste sa vorbeasca la pereti sau cand lumea doarme ori nu e atenta”, a adaugat Manafu.
La randul sau, Alexandra Sanduleasa, reprezentanta agentiei de comunicare Advanced Ideas, atentioneaza ca una dintre cele mai dese greseli este aceea de a posta mesaje despre companie in retelele sociale si mediul online doar in timpul orelor de program.
„De exemplu, daca te adresezi tinerilor sau studentilor, trebuie sa fii atent cand sunt ei prezenti pe Facebook si atunci sa postezi mesajul tau”, a spus reprezentanta Advanced Ideas.
Mai multi prieteni, mai putine sanse sa iti promovezi mesajul
Trebuie sa fii atent cand postezi, pentru ca mesajul nu traieste mult in Facebook sau in alta retea. Bogdana Butnar, digital marketing consultant, sustine ca durata de viata a unui post este cuprinsa intre 5 minute si 35 de secunde.
De exemplu, daca ai 100 de prieteni pe Facebook, „ai cinci minute ca oamenii sa iti vada mesajul pe wall-ul principal. La peste 1.000 de prieteni, ai la dispozitie doar 35 de secunde, atat iti va sta postul pe wall”, spune Butnar.
In conditiile in care durata de viata a unui mesaj este foarte redusa, comunicarea companiilor in retelele sociale poate deveni o problema.
Si asta pentru ca, dupa cum explica Butnar, „in corporatii, postarea unui mesaj trebuie sa fie aprobata de cativa factori de decizie ai companiei”.
Online-ul si consumerismul mental
Consultantul digital marketing atrage astfel atentia asupra „consumerismului mental” pe care il provoaca social media, atat la nivelul audientelor, care „inghit pe nerasuflate si nu mai digera absolut nimic”, cat si la nivelul oamenilor insarcinati cu social media management.
In aceste conditii, Butnar sustine ca o solutie pentru a prelungi durata de viata a unui mesaj ar fi chiar postarea lui de mai multe ori.
In ceea ce priveste valabilitatea mesajelor pe Twitter, acelasi consultant sutine ca durata de interes a unui tweet este de maximum o ora.
„Aceasta ora este cea in care oameni dau, in proportie covarsitoare, 90 si ceva la suta, retweets sau replies. Dupa o ora mesajul este mort, inactiv sau ignorat. Adaug la asta informatia ca sub 10% din tweets primesc un retweet si dintr-o data mi se pare ca aruncam cu pietre in reflectia lunii din lac”, a adaugat Butnar.
Mai mult, aceasta atrage atentia ca brandurile trebuie sa aiba „un retweet network”, respectiv oameni platiti care sa contribuie la promovarea companiilor in retelele sociale, pentru ca utilizatorii de online „nu promoveaza, in mod natural”.
In schimb, blogurile sunt cele care dau o durata de viata mai mare unui mesaj al unei companii, crescand astfel „latenta culturala”, respectiv cat timp este tinut minte dupa ce a fost citi sau vizualizat, a mai afirmat Bogdana Butnar.
„Textul mai lung, scris pe blog, are sanse mai mari sa persiste in online decat mesajul postat pe retelele sociale”, este de parere acelasi consultant, apreciind ca durata de viata a unui mesaj scris in acest mediu este de pana la o saptamana.