Contractul incheiat pe termen lung va include colaborari in publicitate online dar si offline, promovare de evenimente sau distributie de continut si de jocuri, conform declaratilor reprezentantilor Viacom citati de Forbes.
Afacerea este considerata a fi un succes pentru Atlas, platforma de publicitate online a Microsoft, care a fost achizitionata de cea mai mare companie producatoare de software in luna mai, pentru 6 miliarde de dolari, de la compania aOuantive. Atlas este pincipalul concurent al DoubleClick, companie aflata in curs de a fi achizitionata de Google, unul dintre cei mai mari concurenti ai Microsoft.
Contractul permite companiei Atlas drepturi exclusive de vanzare de publicitate pe site-urile Viacom din SUA. La randul sau, Microsoft va cumpara publicitate pe canalele online si offline ale Viacom.
„De contractul dintre cele doua companii va beneficia atat Microsoft cat si Viacom. Vom reusi sa aducem valoare adaugata site-urilor pe care le detinem in portofoliu”, a declarat Philippe Dauman, director executiv al Viacom.
Atlas a semnat in ultimele luni si alte contracte cu companii online, printre care si CNBC.com, detinuta de General Electric, sau cu Digg, un portal de stiri.
Ca urmare a incheierii contractului, valoarea actiunilor Viacom a crescut cu 16 centi, echivalentul a 0,4%, pana la 43,23 dolari, in timp ce valoarea actiunilor Microsoft au scazut cu 9 centi (0,3%), pana la 34,65 dolari.