Pitu si-a lansat pe piata propriul business la jumatatea lui 2008, dupa ce a parasit parasit functia de general manager al V+O Communication in ianuarie anul trecut, companie pe care a fondat-o si a condus-o din mai 2006.
Pi 2 PR, business-ul proaspat lansat de PR-ista, denumit dupa numele ei de familie, a reusit sa incheie anul, dupa 5 luni de activitate propriu-zisa, cu venituri de 100.000 euro, si un profit de peste 50% din cifra de faceri.
„Noi am facut doar consultanta, si astfel am reusit sa avem o marja de profit de peste 50%. Fee-urile au ramas in mare parte in firma, nu ne-am platit decat cheltuielile curente, chiria utilitati, etc”, a declarat Pitu pentru DailyBusiness.ro.
In legatura cu estimarile pentru 2009, Mirela Pitu afirma ca pozitia de antreprenor ii permite „luxul” de a-si organiza afacerea tintind o crestere pe termen mediu, nu profituri pe termen scurt.
„Chiar si asa anticipam o crestere de cel putin 20% in 2009 fata de 2008, putand ajunge la 50% daca reusim sa atragem inca un consultant senior in echipa”, a precizat aceasta.
Agentia Pi 2 numara in prezent 3 consultanti seniori, cu experienta in relatii publice intre 3 si 10 ani, si alti 3 colaboratori juniori, care lucreaza pe un portofoliu alcatuit din 7 clienti.
[quote=Mirela Pitu]Ai mesaj cand toata lumea tace, nu cand toata lumea vorbeste[/quote]
Mirela Pitu a atras in primele luni de activitate antreprenoriala 3 clienti, hipermarketul Real, un important investitor german in industria petrochimica din Romania si centrul outlet Mega Designer.
In octombrie 2008 a inceput colaborarea cu dezvoltatorul imobiliar Impact Developement & Contracter. Anul acesta si-a adaugat in portofoliu clientul Clear Channel, activ pe piata de publicitate outdoor si alti 2 jucatori importanti din industria de transporturi si petrochimica.
Pitu prefera sa lucreze cu clienti putini, la randul lor antreprenori, care isi construiesc comunicarea pe consultanta.
Ce nuante are insa pentru PR-ista pozitia de antreprenor si ce avantaje ii aduce business-ului?
„Antreprenorul se implica in toate activitatile care le coordoneaza, ia singur deciziile care ii privesc business-ul, chiar si pe cele la nivel de comunicare, fara subordonati si brand manageri. A oferi consultanta de PR unui antreprenor inseamna – pe langa bugete consistente – interactiune directa cu CEO-ul, tradusa prin eficienta si rapiditate in luarea si aplicarea deciziilor”, a explicat Mirela Pitu.
„Ceea ce mi-am propus pentru anul acesta este sa atrag new business tot din aria antreprenoriatului. Vreau clienti dispusi sa investeasca la nivel de consultanta. Nu numarul lor ma intereseaza, 2-3 sunt suficienti pentru anul acesta, chiar daca par putini, fata de alte agentii. Insa noi nu facem executie, sau evenimente. Facem consultanta si vrem clienti care asta urmaresc. Am avut fee-uri care s-au ridicat si la 10.000 euro pe luna. Asta urmaresc pe termen lung”, a adaugat Pitu.
Desi si-a lansat agentia in plina criza, caracterizandu-si decizia ca cel putin riscanta, Mirela Pitu afirma acum ca a facut cea mai profitabila miscare din cariera ei.
[quote=Mirela Pitu]E mult mai eficient acum sa investesti in vizibilitatea in presa, decat sa faci evenimente sau reclama la TV[/quote]
„In fiecare industrie exista acele cateva companii inovatoare, care au vazut in criza oportunitatea de a-si creste business-ul. Noi avem clienti in imobiliare, domeniu in care majoritatea se duc la fund. Acum, cand toata lumea tace, sunt totusi acei cativa jucatori care investesc in comunicare, in cota de piata. Ai mesaj cand toata lumea tace, nu cand toata lumea vorbeste”, a opinat sefa Pi 2.
Si totusi, Pitu subliniaza ca nu orice fel de promovare se dovedeste eficienta pe timp de criza.
„Consumatorii nu mai au incredere in promovarea clasica, sunt ezitanti in decizia de cumparare. Pe acest fundal, are mai mult sens sa investesti in comunicare: prezinti produsul, ii explici beneficiile, ii schimbi mesajul. E mult mai eficient, acum, sa investesti in vizibilitatea in presa, decat sa faci evenimente sau reclama la TV. Acum se simte nevoia de comunicare corporate si media relations mai mult decat in boom-ul economic”, a conchis Pitu.