- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Murdoch promite independenta editoriala totala in schimbul preluarii Dow Jones

04 Jun, 14:47 • Redactia DailyBusiness
Rupert Murdoch, mogulul media care detine News Corp. va incerca sa convinga pe membrii sceptici ai familiei Bancroft, detinatorii pachetului majoritar al Dow Jones, ca isi doreste sincer sa mentina independenta editoriala a Wall Street Journal, relateaza Bloomberg.
Murdoch promite independenta editoriala totala in schimbul preluarii Dow Jones

Murdoch va avea o intrevedere in acest sens luni, cu membrii familiei Bancroft, care detin 64% din actiunile Dow Jones & Co. si care au fost de acord sa se intalneasca cu presedintele News Corp. pentru a discuta oferta de preluare de 60 de dolari per actiune facuta la inceputul lunii mai.

Intr-un interviu acordat Wall Street Journal la sfarsitul saptamanii trecute Rupert Murdoch a declarat ca nu este dispus sa ofere familiei Bancroft control editorial dupa preluare, dar ca nu intentioneaza sa influenteze politica editoriala a cotidianului.

News Corp. este dispusa sa ofere 4 miliarde euro pentru o detinere majoritara in cadrul Dow Jones.

Murdoch a adoptat aceeasi strategie in 1981 cand a reusit sa achizitioneze Times of London, insa in cazul de fata actionarii Dow Jones doresc garantii solide in privinta mentinerii independentei editoriale a cotidianului american Wall Street Journal.

Oferta facuta de catre Murdoch a fost cu 65% mai mare decat pretul unei actiuni din ziua precedenta lansarii publice a ofertei.

Saptamana urmatoare, compania media canadiana Thomson a anuntat planul de achizitie a Reuters Group Plc. pentru suma de 8,7 miliarde de lire sterline (12,86 miliarde euro), fapt care, in opinia analistilor, a dus la cresterea competitiei pentru preluarea Dow Jones.

Totusi, optiunile actionarilor Dow Jones sunt inca limitate deoarece pana in prezent nu s-au lansat contraoferte de achizitie.

Oferta lui Murdoch valoareaza de aproape 17 ori profitul estimat al Dow Jones pentru anul in curs, conform estimarilor analistilor financiari, iar, de obicei, ziarele au fost vandute cu de zece ori sau unsprezece ori valoarea profitului, spun specialistii.

Urmărește Daily Business pe Google News