- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Murdoch: Ziarele ar trebui sa taxeze continutul online

03 Apr, 14:22 • Redactia DailyBusiness
Mogulul media Rupert Murdoch (foto), al carui trust, News Corp, detine unele dintre putinele publicatii din SUA care aplica taxe pentru continutul online, sustine ca tot mai multe ziare vor fi nevoite sa apeleze la aceasta masura pentru a supravietui crizei cu care se confrunta industria media.
Murdoch: Ziarele ar trebui sa taxeze continutul online

Murdoch, care a cumparat The Wall Street Journal si compania care il editeaza, Dow Jones & Co, in 2007, sustine ca publicitatea online, pe care mizeaza majoritatea publisherilor americani pentru depasirea declinului financiar cu care se confrunta printul, nu poate acoperi toate costurile, relateaza presa internationala.

„Trebuie sa se schimbe obisnuinta publicului de a citi online pe gratis”, a declarat Murdoch, prezent la o un eveniment media organizat la Washington.

El a dat ca exemplu cel mai important concurent al Wall Street Journal din SUA, The New York Times, care desi detine unele dintre cele mai citite site-uri din SUA, ofera continut gratuit, cu toate ca nu isi poate acoperi toate costurile cu reclama online.

Imperiul media al lui Murdoch, care include publicatii ca New York Post, Times of London si alte titluri din Marea Britanie si Australia, sunt disponibile pe Internet gratis.

Wall Street Journal impune taxa pe continutul digital inca dinainte de a fi achizitionat de News Corp., in 2007.

Comentariile mogulului sunt sustinute de o rubrica disponibila online pe Times pe care se discuta avantajele si dezavantajele deciziei de a taxa cititorii web.

Veniturile din taxa aplicata de Wall Street Journal sunt considerate de Murdoch „nu o mina de aur, insa nici rele”.

Cand Murdoch a achizitionat publicatia, managerii News Corp si Dow Jones au luat in calcul posibilitatea de a anula taxa, insa au decis in final sa o pastreze doar pentru o parte din continut.

Urmărește Daily Business pe Google News