Potrivit lui Naumovici, pe parcursul acestei saptamani urmeaza sa se realizeze si site-ul miscarii, care va fi structurat „pe comisii”, conduse de oameni care se pricep la acele lucruri.
Bogdan Naumovici a mai spus ca dupa definirea componentei miscarii, vor urma si intalnirile fata in fata, pentru a vedea „cine sunt oamenii activi din povestea asta”. Acest lucru urmeaza sa se intample in urmatoarele doua-trei saptamani.
Spoturi la TV?
Vom face si spoturi TV, daca vom avea bani pentru asta, a venit raspunsul lui Naumovici, adaugand ca pentru promovare se va folosi orice mijloc de comunicare, dar pentru asta este nevoie de buget.
„Tot ce avem pana acum este o miscare pe Facebook care nu a necesitat 1 leu”, a spus acesta, adaugand ca „am avut in cap sa pornim cu niste filmulete, pentru a-i face pe oameni constienti de probleme. Am sarit peste aceasta etapa, din cauza evenimentelor din strada”.
In schimb, spoturile vor fi despre problemele si solutiile gasite la aceste probleme, dupa cum a precizat Naumovici.
Si asta pentru ca exista oameni care nu sunt prezenti pe Facebook, astfel ca „vom folosi toate mijloacele de comunicare”.
Bugetul si finantarea
De unde vor veni banii? „Principiul nostru este sa facem rost de bani putini, de la multa lume”, a declarat Naumovici, adaugand ca „nu vrem sa fim datori nimanui, vom pune pe site fiecare ban”.
Bogdan Naumovici a mentionat insa ca este devreme sa vorbeasca despre buget, pentru ca miscarea trebuie mai intai sa stranga suficienti oameni, banii fiind necesari pentru promovarea solutiilor gasite.
El a mai afirmat insa ca sunt multe metode de a strange bani, luand in calcul si teledonul sau donatiile prin SMS.
Cum a fost ales numele miscarii
Potrivit initiatorului, numele „Impreuna 2012” se trage din strategia miscarii. „Nu am ales sa facem ca alte partide care infiinteaza un produs, nu suntem un partid politic care sa stranga ulterior adepti. Facem o miscare deschisa, care sa stranga solutii de la toata lumea”.
De asemenea, Naumovici ia in calcul, daca va fi nevoie, schimbarea numelui initiativei.
„Nu e nimic batut in cuie, nu avem orgoliu de autor”, a adaugat publicitarul, spunand ca au venit deja cateva propuneri in acest sens, printre care “Romania altfel”, “Miscarea Non-P”, “Romania romanilor” sau “Alianta pentru recuperarea Romaniei”.
Profilul celui care adera la miscare? „Habar n-am!”, a spus Naumovici, care se asteapta ca viitorii aderenti sa fie oameni cu varsta cuprinsa intre 30 si 40 de ani, sa lucreze in mediul privat, fie ca angajati, fie ca antreprenori, dar si persoane din mediul universitar. De asemenea, cei care adereaza la miscare provin din mediul urban, avand studii superioare.
Cine sunt initiatorii
„Suntem 7 initiatori, numai ca pe mine ma cunoasteti mai mult ca pe ceilalti”, spune Naumovici, precizand ca „nu vrem sa propunem sistemul cavalerului frumos, care vine pe cal sa salveze domnita”.
Si asta pentru ca „exista foarte multi oameni cu solutii in Romania. Nu trebuie sa fie partidul lui Naumovici”.
Initiatorii miscarii sunt Aneta Bogdan, specialist branding, Bogdan Naumovici, specialist in advertising, Dan Costinescu, specialist matematici financiare Wall Street, Dragos Radu, care preda economie politica la King’s College, Ioana Marinescu, arhitect, Mihai Cusuta, economist si Viorel Pascale, antreprenor.
Miscarea a inceput pe Facebook, pentru ca este „un loc natural pentru dialog si gasit solutii”. Pana acum, pagina a strans aproape 2.600 de membri, in timp ce grupul de discutii are peste 900 de adepti.
„Trei-patru zile am lasat totul la liber. De azi (marti – n.r.) o sa dedicam cate un subiect pe zi. Il propunem seara, la ora 20.00 si il dezbatem pana a doua zi, la ora 19.00, dupa care tragem concluziile”, a spus Bogdan Naumovici, adaugand ca solutiile gasite vor fi cuprinse intr-un program, care va deveni cel al miscarii.
Primele discutii despre miscare s-au nascut in urma cu 3-4 luni, si nu o data cu aparitia protestelor.
Astfel, domeniul pentru site-ul miscarii a fost cumparat inca de la sfarsitul lui decembrie 2011.
Nemultumirille economice ale semnatarilor
Potrivit lui Naumovici, cei mai multi dintre cei care au aderat sunt nemultumiti pentru ca dau prea multi bani la stat.
Publicitarul a dat propriul exemplu, unde „la mine la agentie, pentru orice om angajat, cheltuielile sunt duble. Cu banii pe care ii dau la stat, as putea angaja doi oameni in loc de unul sau sa-l platesc mai mult”.
Frauda este o alta nemultumire a celor care au aderat la „Impreuna 2012”.
In viziunea lui Naumovici, bugetul de stat ar trebui sa fie mai mic, astfel incat sa nu mai existe frauda.
Despre Rosia Montana
Naumovici a spus ca subiectul Rosia Montana, prezent inclusiv pe pagina de Facebook a miscarii, nu este altceva decat o „fumigena” care incearca sa deturneze miscarea.
De asemenea, publicitarul le-a transmis contestatarilor ca daca au o problema ca vreunul din initiatori, implicat intr-o companie privata care a realizat campania publicitara pentru Rosia Montana, atunci ei pot discuta cu restul initiatorilor miscarii, dispusi la dialog.
Naumovici, creator al mai multor spoturi de promovare a proiectului Rosia Montana, considera ca problemele de zi cu zi ale oamenilor sunt mai importante decat implicarea lui in acest proiect.