Parteneriatul prevede ca site-ul ziarului New York Times sa fie imbunatatit cu continut video preluat de la canalul CNBC, iar CNBC va beneficia pe site-ul sau de informatii furnizate de New York Times.
Vivian Schiller, responsabila cu site-ul Nytimes.com, a declarat ca aceste doua companii s-au pus de acord pentru a fi parteneri intr-un plan care va intari ambele grupuri. Prin parteneriatul facut, New York Times si CNBC spera ca vor face fata unui posibil asalt din partea News Corp.
Parteneriatul a fost incheiat pe fondul unor miscari pe piata media din America, initiate de News Corp. Compania lui Murdoch a achizitionat grupul Dow Jones cu suma de 5,6 miliarde de dolari, intrand astfel in forta in domeniul informatiilor economice si online, si a lansat canalul Fox Business Network specializat in informatii financiare.
News Corporation detine, printre altele, mai multe zeci de posturi TV in intreaga lume, printre care operatorul prin satelit British Sky Broadcasting (BSkyB), reteaua SKY, canalele Fox News, compania de productie cinematografica 20th Century Fox, zeci de reviste si ziare, printre care „The Sun”, „The Times” si „News of the World” si mai multe site-uri.
CNBC face parte din NBC Universal, una dintre cele mai mari companii americane de media si divertisment, detinuta de conglomeratul de servicii General Electric in procent 80% si de grupul francez media Vivendi SA 20%. NBC Universal detine, printre altele, si posturile Sci Fi, Universal Channels, 13th Street si casa de productie Universal Studios.
The NewYork Times este detinut de The New York Times Company, care mai editeaza incã 15 publicatii, cum ar fi „The International Herald Tribune” si „The Boston Globe”.