Bailey, director executiv al Trinity Mirror, una din cele mai mari companii de publishing din Marea Britanie, a amintit ca in 1990 Sky Broadcasting, divizia TV prin cablu a NewsCorp, a reusit sa cumpere singurul rival puternic, British Satellite Broadcasting in urma unui razboi al preturilor foarte puternic.
O tactica asemanatoare a folosit NewsCorp si anul trecut cand editia scotiana a ziarului The Sun a folosit rate-carduri de 4 ori mai mici decat ale rivalului sau Daily Record, din cadrul Trinity Mirror, spune Bailey. „Cu toate ca diferenta de pret era mare, The Sun a pierdut milioane de lire sterline fara a obtine rezultatul dorit. In schimb Trinity Mirror a reusit sa isi creasca cota pe piata de publicitate”, sustine Bailey.
Cu toate acestea, rezultatele Trinity Mirror, care detine 5 titluri de cotidiene nationale si 240 de ziare locale, nu au fost satisfacatoare anul trecut, compania avand un profit de 273 mil.euro, cu 14% mai mic fata de 2005.
Nici News Corp nu a avut rezultate mult mai bune: la nivel de grup, in primele luni ale anului inceput in iunie 2006, a avut un profit de 822 de mil.euro, cu 24% mai mic fata de aceeasi perioada a anului precedent. Ziarul The Sun, rivalul cotidienelor de la Trinity Mirror, a avut un profit cu 3,38% mai mic fata de ultimele sase luni ale anului 2005.