Editura Publica
Colectia: Marketing
Pret 55 lei
Cartea intr-un minut:
Webul a schimbat regulile de marketing si PR. Companiile mici, antreprenorii, organizatiile politice pot gasi in internet un imens potential de transmitere a unor mesaje bine gandite.
Cronica DailyBusiness.ro
Inainte de aparitia webului, companiile atrageau clientii prin intermediul reclamelor TV si a PR-ului. Regulile s-au schimbat si acum companiile dezvolta relatii direct cu consumatorii.
Mesajele transmise pe web costa extrem de putin in comparatie cu sumele cheltuite pe advertising.
Marketingul pe web nu intrerupe un mesaj, ci intervine cu explicatii exact in momentul in care consumatorul are nevoie de ele. Milioane de oameni citesc comunicatele de presa direct pe web, nefiltrate de media.
Pentru a avea succes trebuie sa te concentrezi in primul rand asupra cumparatorilor. Este important sa intelegi cuvintele si expresiile pe care le folosesc acestia. Continutul web care foloseste aceste cuvinte te ajuta sa fii bine cotat pe motoarele de cautare.
Un continut vizionar inseamna sa nu-ti faci publicitate. Sa nu vorbesti despre compania sau produsele tale.
Trebuie sa gandesti ca un editor care intelege publicul si sa concepi teme atractive. Pentru a stimula efectele de marketing viral, poti trimite un link catre jurnalisti, bloggeri, analisti.
Mesajele nu trebuie sa fie pompoase, ci inceputul unei relatii cu cumparatorii. Mesajul trebuie gandit plecand de la cumparator, nu de la produs. Primul lucru pe care acesta trebuie sa-l vada pe site este o reflectare a lui insusi.
Vanzatorii inteligenti folosesc si un continut non-textual – fotografii, clipuri video, tabele sau grafice – pentru a-i informa sau a-i amuza pe vizitatorii site-ului.
Un forum sau un wiki unde clientii pot schimba pareri intre ei arata ca exista o comunitate entuziasta, care foloseste produsele companiei tale.
In final, nu trebuie sa uiti sa tii legatura cu fiecare potential client.