Cele doua companii de cercetare realizeaza si in prezent masurarea audientelor radio, relateaza NewsIn.
Anuntul a fost facut in urma licitatiei pentru masurarea audientelor radio in perioada 2008 – 2011, de comisia formata din membri ai Consiliului National al Audiovizualului (CNA) si ai Asociatiei pentru Radio Audienta (ARA).
In cadrul acestei licitatii s-a stabilit ca vor exista trei raportari ale datelor de audienta pe an, in loc de doua, masurarea in teren facandu-se continuu pe toata perioada anului, ianuarie – aprilie, mai – august, septembrie – decembrie, se arata in comunicatul de presa CNA, citat de NewsIn.
In prima perioada, se vor realiza 10.000 interviuri, dintre care 8.000 in mediul urban si 2.000 in mediul rural, iar in urmatoarele doua perioade, se vor realiza cate 8.000 de interviuri, in fiecare val, in mediul urban.
La licitatie au participat, pe langa firmele IMAS – Marketing si Sondaje, Mercury Reseach, si consortiul Metro Media Transilvania – INSOMAR.
Comisia a fost alcatuita din cinci membri ai CNA si zece membri ai ARA, din care cinci reprezentanti ai posturilor de radio si cinci reprezentanti ai agentiilor de publicitate.
Institutul de Marketing si Sondaje (IMAS) se ocupa cu cercetarea de piata si realizeaza printre altele, si Barometrul Opiniei Politice.
Mercury Research este o firma de cercetare a pietei si detine in portofoliul de clienti nume ca Procter & Gamble, Coca Cola HBC, Kraft Foods Romania, Orange si Romtelecom.