Acestea nu vor mai face nici campanii ale produselor de tip fast-food in scolile primare.
„Acesta este un exemplu al modului in care industria poate sprijini promovarea unei diete echilibrate si a unui stil de viata sanatos. Industria alimentara din Romania si-a asumat rolul de coordonator la nivel european al luptei impotriva obezitatii”, spune reprezentantul World Federation of Advertisers (Federatia Mondiala a Publicitarilor), Will Gilroy.
Initiatorul „Codului etic pentru publicitate adresata copiilor”, europarlamentarul Magor Csibi, a purtat, pe 22 septembrie, mai multe discutii cu reprezentantii marilor companii alimentare din Romania.
„Ma bucura faptul ca am ajuns la un compromis cu aceste companii, care au semnat de bunavoie acest cod etic si sper ca la sfarsitul anului viitor, 99% dintre companiile alimentare din Romania sa fie parte a acestui cod”, a precizat Magor Csibi.
Daca nu vor respecta prevederile, advertiserii care au semnat codul etic pot fi sanctionate de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor si de Consiliul National al Audiovizualului, potrivit legii.
Ministerul Sanatatii a facut publica, in august, o lista a alimentelor care nu vor mai fi comercializate in scoli si gradinite, potrivit recomandarilor specialistilor in nutritie. Potrivit listei, nu mai pot fi vandute alimentele cu continut mare de zahar, grasimi si sare.