„Pentru ca ne place de tine.
Primesti o bautura gratis daca iti place de noi pe Facebook sau
Twitter”, scrie pe un afis aflat lânga casa de marcat a Cafe
Javasti din Seattle, potrivit Seattle Times, citat de Mediafax.
Pentru omul de rand, ofertele par de
multe ori prea bune pentru a le refuza, astfel ca pe profilul
personal de Facebook sau pe canalul de Twitter se strecoara mesaje
transmise de diverse business-uri, cu indicatia subliminala ca
prietenului tau ii place marca respectiva sau a fost multumit de
serviciile prestate.
Numarul de fani pe Facebook sau de
adepti pe Twitter a devenit un instrument puternic de marketing
intr-o perioada marcata de o competitie tot mai dura a companiilor
pentru atentia clientilor. Spatiul alocat in spoturile TV pentru
site-ul unei companii a fost inlocuit de o trimitere catre pagina de
Facebook.
Relatiile cu ceilalti au un impact mai
ridicat asupra consumului decât informatiile in stare bruta, astfel
ca retelele de socializare, care intermediaza, monitorizeaza, masoara
si analizeaza relatiile interumane, au devenit cel mai important
canal de marketing.