Declaratia ii apartine lui Wim Vermeulen, director of digital innovation Ogilvy Group Central & Eastern Europe.
„Am vazut reclame, de exemplu cele la parfumul Axe, despre care, daca nu as fi stiut ca sunt realizate in Romania, as fi putut spune la fel de usor ca sunt productie germana, americana sau franceza. Problema cu care se confrunta Romania nu este lipsa de idei sau neadaptarea la cererea de pe piata, ci investitiile mici facute de advertiseri”, a spus Vermeulen pentru DailyBusiness.
Problema banilor este mai putin intalnita in cazul companiilor multinationale.
[quote=Wim Vermeulen, Ogilvy]YouTube este un barometru aproape perfect pentru a observa daca un clip publicitar va avea sau nu succes[/quote]
Vermeulen a precizat ca pentru ca publicitatea sa aiba succes in mediul online, audienta „trebuie creata, nu cumparata”.
„Rata de click pe un baner publicitar este in prezent in medie de 0,4%. Din unele studii internationale a rezultat ca in cazul publicitatii TV, daca ar putea, circa 70% din audienta ar da ‘fast-forward’ peste publicitate. Nu multumesc pe nimeni aceste procente, asa ca pentru a atrage audienta, este nevoie de crearea unor reclame atractive, interactive, care sa fie transmise pe Internet, de la utilizator la utilizator, sa fie placute, sa se comenteze pe marginea lor”, este de parere Vermeulen.
Acesta a spus ca trei dintre cele mai bune forme de a promova o reclama ar fi prin intermediul site-urilor de socializare, prin instant messaging sau prin cel mai mare portal de continut video din lume, YouTube.
„La un moment dat, grupul Ogilvy din Belgia, unde lucram si eu, a creat un spot publicitar pe care ulterior l-am incarcat pe YouTube, pentru a vedea reactia oamenilor. 7 vizualizari, in doua zile. Am incercat sa explic sefilor ca Belgia este o tara mica, dar era clar ca nu avea sens sa il vindem, nu ar fi avut succes. YouTube este un barometru aproape perfect pentru a observa daca un clip publicitar va avea sau nu succes”, a spus Vermeulen.
Pe langa YouTube, site-uri sociale de genul FaceBook sau Hi5 pot reprezenta o rampa de lansare foarte eficienta, este de parere oficialul Ogilvy Group pentru Europa Centrala si de Est.
„In clipa in care o reclama place, cei inscrisi pe site-urile de socializare o vor da mai departe, creandu-se astfel simpatie pentru ea si, automat, vanzari suplimentare pentru compania care a creat-o dar si pentru cea care a cumparat respectivul spot publicitar”, a explicat Vermeulen.
Acesta a precizat insa ca implementarea spot-urilor publicitare in cadrul site-urilor de socializare nu este o investitie prea buna.
„Rata de click pe o reclama in cadrul unui site social este mai mica decat pe alte tipuri de site-uri. Este dificil sa intri cu o reclama buna in cadrul unui site social, bannerele enerveaza pe multi utilizatori, iar paginile separate nu prea se acceseaza. In schimb, toti cei inscrisi pot fi atrasi de reclame din exterior si se pot constitui intr-o rampa de lansare eficienta pentru reclame. Nu cred ca este diferit in Romania, unde comunitatea celor inscrisi pe site-uri sociale este mare”, a spus pentru DailyBusiness Vermeulen.
El a adaugat ca cele mai noi reclame din online au devenit interactive, la nivelul la care insisi utilizatorii pot modifica reclama.
„Ogilvy a creat recent o reclama cu un uranguntan care bate la tobe, pe o anumita melodie. Cu putina pricepere si ritm, melodia de pe fundal poate fi schimbata de utilizator, astfel incat urangutanul sa bata la tobe pe un alt remix. Acest lucru atrage”, a explicat Vermeulen.
31% dintre tinerii intre 16 si 24 de ani din Europa au stat mai mult timp online decat au privit la televizor in 2007, in timp ce doar 28% au preferat televizorul. 87% dintre internauti cauta informatii pe Internet, in timp ce 81% acceseaza Internetul pentru serviciile de e-mail. Retelele sociale sunt folosite de 42% dintre internauti in timp ce mesageria instant este folosita de 37%.
Televizorul este insa preferat in continuare de cea mai mare parte a populatiei. Astfel, in cazul europenilor de peste 16 ani, 30% dintre acestia aleg sa urmeasca programele TV, in timp ce doar 23% folosesc Internetul.