- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Ogilvy: Problemele publicitatii romanesti vin din lipsa de bani, nu de imaginatie

28 Feb, 00:01 • Redactia DailyBusiness
Nivelul calitativ al productiei de publicitate din Romania, atat online cat si traditionala, se apropie de nivelul international, dar volumul de productie si penetrarea publicitatii pe piata sunt inca mici, motivul principal fiind lipsa de bani din sistem.
Ogilvy: Problemele publicitatii romanesti vin din lipsa de bani, nu de imaginatie

Declaratia ii apartine lui Wim Vermeulen, director of digital innovation Ogilvy Group Central & Eastern Europe.

„Am vazut reclame, de exemplu cele la parfumul Axe, despre care, daca nu as fi stiut ca sunt realizate in Romania, as fi putut spune la fel de usor ca sunt productie germana, americana sau franceza. Problema cu care se confrunta Romania nu este lipsa de idei sau neadaptarea la cererea de pe piata, ci investitiile mici facute de advertiseri”, a spus Vermeulen pentru DailyBusiness.

Problema banilor este mai putin intalnita in cazul companiilor multinationale.

[quote=Wim Vermeulen, Ogilvy]YouTube este un barometru aproape perfect pentru a observa daca un clip publicitar va avea sau nu succes[/quote]
Vermeulen a precizat ca pentru ca publicitatea sa aiba succes in mediul online, audienta „trebuie creata, nu cumparata”.

„Rata de click pe un baner publicitar este in prezent in medie de 0,4%. Din unele studii internationale a rezultat ca in cazul publicitatii TV, daca ar putea, circa 70% din audienta ar da ‘fast-forward’ peste publicitate. Nu multumesc pe nimeni aceste procente, asa ca pentru a atrage audienta, este nevoie de crearea unor reclame atractive, interactive, care sa fie transmise pe Internet, de la utilizator la utilizator, sa fie placute, sa se comenteze pe marginea lor”, este de parere Vermeulen.

Acesta a spus ca trei dintre cele mai bune forme de a promova o reclama ar fi prin intermediul site-urilor de socializare, prin instant messaging sau prin cel mai mare portal de continut video din lume, YouTube.

„La un moment dat, grupul Ogilvy din Belgia, unde lucram si eu, a creat un spot publicitar pe care ulterior l-am incarcat pe YouTube, pentru a vedea reactia oamenilor. 7 vizualizari, in doua zile. Am incercat sa explic sefilor ca Belgia este o tara mica, dar era clar ca nu avea sens sa il vindem, nu ar fi avut succes. YouTube este un barometru aproape perfect pentru a observa daca un clip publicitar va avea sau nu succes”, a spus Vermeulen.

Pe langa YouTube, site-uri sociale de genul FaceBook sau Hi5 pot reprezenta o rampa de lansare foarte eficienta, este de parere oficialul Ogilvy Group pentru Europa Centrala si de Est.

„In clipa in care o reclama place, cei inscrisi pe site-urile de socializare o vor da mai departe, creandu-se astfel simpatie pentru ea si, automat, vanzari suplimentare pentru compania care a creat-o dar si pentru cea care a cumparat respectivul spot publicitar”, a explicat Vermeulen.

Acesta a precizat insa ca implementarea spot-urilor publicitare in cadrul site-urilor de socializare nu este o investitie prea buna.

„Rata de click pe o reclama in cadrul unui site social este mai mica decat pe alte tipuri de site-uri. Este dificil sa intri cu o reclama buna in cadrul unui site social, bannerele enerveaza pe multi utilizatori, iar paginile separate nu prea se acceseaza. In schimb, toti cei inscrisi pot fi atrasi de reclame din exterior si se pot constitui intr-o rampa de lansare eficienta pentru reclame. Nu cred ca este diferit in Romania, unde comunitatea celor inscrisi pe site-uri sociale este mare”, a spus pentru DailyBusiness Vermeulen.

El a adaugat ca cele mai noi reclame din online au devenit interactive, la nivelul la care insisi utilizatorii pot modifica reclama.

„Ogilvy a creat recent o reclama cu un uranguntan care bate la tobe, pe o anumita melodie. Cu putina pricepere si ritm, melodia de pe fundal poate fi schimbata de utilizator, astfel incat urangutanul sa bata la tobe pe un alt remix. Acest lucru atrage”, a explicat Vermeulen.

31% dintre tinerii intre 16 si 24 de ani din Europa au stat mai mult timp online decat au privit la televizor in 2007, in timp ce doar 28% au preferat televizorul. 87% dintre internauti cauta informatii pe Internet, in timp ce 81% acceseaza Internetul pentru serviciile de e-mail. Retelele sociale sunt folosite de 42% dintre internauti in timp ce mesageria instant este folosita de 37%.

Televizorul este insa preferat in continuare de cea mai mare parte a populatiei. Astfel, in cazul europenilor de peste 16 ani, 30% dintre acestia aleg sa urmeasca programele TV, in timp ce doar 23% folosesc Internetul.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Cum să economisim cât mai mult în 2025. Sfaturi de la un specialist în educație financiară: „Primul pas este să ne stabilim un obiectiv financiar”
Cum să economisim cât mai mult în 2025. Sfaturi de la un specialist în educație financiară: „Primul ...
Contestație bombă! Ordonanța Trenuleț ajunge la Avocatul Poporului. Sindicatele atacă înghețarea pensiilor
Contestație bombă! Ordonanța Trenuleț ajunge la Avocatul Poporului. Sindicatele atacă înghețarea ...
Tesla revoluționează piața imobiliară! Elon Musk lansează locuința viitorului
Tesla revoluționează piața imobiliară! Elon Musk lansează locuința viitorului
Ce se întâmplă pe piața imobiliară în 2025. Prețurile apartamentelor și caselor cresc din ce în ce mai mult
Ce se întâmplă pe piața imobiliară în 2025. Prețurile apartamentelor și caselor cresc din ce ...
Actorii Zendaya și Tom Holland s-au logodit. Cei doi s-au cunoscut în 2017, în timpul filmărilor pentru „Spiderman: Homecoming”
Actorii Zendaya și Tom Holland s-au logodit. Cei doi s-au cunoscut în 2017, în timpul filmărilor ...
Județul cu cel mai mare număr de șomeri din România! Situația alarmantă care pune pe jar autoritățile
Județul cu cel mai mare număr de șomeri din România! Situația alarmantă care pune pe jar autoritățile
Ce mașini și-au cumpărat românii în 2024. Peste 150.000 de autoturisme noi și aproape 330.000 second-hand
Ce mașini și-au cumpărat românii în 2024. Peste 150.000 de autoturisme noi și aproape 330.000 second-hand
Decizia care schimbă tot! Elevii din România, interdicție totală. Ministerul Sănătății elimină alimentele dăunătoare din școli!
Decizia care schimbă tot! Elevii din România, interdicție totală. Ministerul Sănătății elimină ...
Nuntă în 2025. Suma minimă pentru cununia religioasă a crescut surprinzător
Nuntă în 2025. Suma minimă pentru cununia religioasă a crescut surprinzător
Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, despre rezervele de gaze naturale: „România are suficiente stocuri pentru a trece iarna”
Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, despre rezervele de gaze naturale: „România are suficiente ...
Zi crucială pentru viitorul României! Guvernul decide azi: Când vom merge la urne pentru primul tur al prezidențialelor?
Zi crucială pentru viitorul României! Guvernul decide azi: Când vom merge la urne pentru primul tur ...
Au fost instalate primele camere mobile pe drumurile din România. Șoferii care nu respectă regulile vor primi amenzile direct acasă
Au fost instalate primele camere mobile pe drumurile din România. Șoferii care nu respectă regulile ...
Ministrul Finanțelor anunță concedieri masive la stat: ”Bugetarii își pot găsi cu siguranță loc de muncă în privat’
Ministrul Finanțelor anunță concedieri masive la stat: ”Bugetarii își pot găsi cu siguranță ...
Putin șochează România! Decizia care va afecta direct țara noastră, anunțul oficial venit de la Kremlin
Putin șochează România! Decizia care va afecta direct țara noastră, anunțul oficial venit de la ...
Nou pod peste Dunăre între România și Bulgaria. Când încep lucrările și când va fi gata
Nou pod peste Dunăre între România și Bulgaria. Când încep lucrările și când va fi gata
Numărul de kilometri de cale ferată modernizată după Revoluție, la jumătate față de cel al autostrăzilor: 630 km în 35 de ani
Numărul de kilometri de cale ferată modernizată după Revoluție, la jumătate față de cel al autostrăzilor: ...
Un nepalez a dezvăluit ce salariu câștigă în România, în 2025. Nu plătește cazare și mâncare, așa că trimite aproape toți banii acasă
Un nepalez a dezvăluit ce salariu câștigă în România, în 2025. Nu plătește cazare și mâncare, ...
Top 10 al celor mai așteptate lansări de telefoane din 2025. Ce preț și ce caracteristici vor avea
Top 10 al celor mai așteptate lansări de telefoane din 2025. Ce preț și ce caracteristici vor avea