Brandurile sunt instrumente comerciale al caror succes se masoara prin vanzari si evolutie pozitiva. Entitati in continua evolutie si miscare, au nevoie permanenta de monitorizare si fine tuning, reasezarea unei strategii, fie de brand sau de comunicare sau de redesenarea identitatii. Cei care inteleg importanta investirii in brand, vor merge inainte asigurandu-si beneficii pe termen lung.
Este absolut necesar sa inovezi continuu. In urma unor mai ample sau mai restranse procese de rebranding, brandurile se redefinesc, adopta noi pozitii si strategii, se imbraca cu noi identitati. Brandul merge mai departe si evolueaza adaptandu-se unor cereri specifice. Aparitia aceluiasi produs intr-o noua prezentare este raspunsul la noile tendinte de consum, dar si de promovare de pe piata, care trebuie dat de cate ori se constata aceste modificari.
Construirea brandului trebuie sa fie una din masurile ce trebuie luate sau mentinute nu doar in vremuri mai putin propice, ci si in perioadele de inflorire, fiind singura cale care aduce beneficii viitoare. Grija pentru imagine si nu orientarea spre solutii imediate, actiuni punctuale si promotionale, eficientizarea managementului de brand, respectand strategii gandite pe termen lung reprezinta solutia pentru succes.
Consolidarea si dezvoltarea brandului prin adoptarea unor strategii de brand eficiente, planuri de marketing coerente, eforturi serioase si concentrate de branding, sunt necesare in orice moment. Aparitia unei zone de stagnare sau instabilitate a brandului trebuie privita cu atentie dar si cu optimism. Prin abordarea unei atitudini pozitive si increzatoare, care sa includa continuarea eforturilor de brand, se creaza forta de propulsare inainte a afacerii.
Construirea unor identitati vizuale puternice si diferentiatoare, la nivelul secolului 21, va contribui la cresterea notorietatii si la cladirea increderii. Redesenarea unui brand se face pornind fie de la identitatea anterioara a brandului, facand doar un update cu fine reajustari, fie de la baza, urmand nevoia de repozitionare si identitate diferita, pastrand doar principalele elemente de identificare. Diferentierea reprezinta cheia mersului inainte.
Fie ca se va opta pentru schimbarea combinatiei stilistice sau cromatice, sau pentru un nou limbaj verbal, care sa exprime trasaturi ale unei noi personalitati conferite brandului, ideea per ansamblu este inscrierea acetuia intr-o linie cat mai moderna si actuala, oferind inovatii care sa fie dorite, punand in valoare beneficiile, valorile si atributele pentru care acesta ar trebui ales. Si nu altul.
Articol scris de Bogdan Branzas
Creative Director & CEO
B R A N Z A S
Designeri si consultanti