Acest personaj intra in supermarket, sta la coada la benzinarie, are loc la cinema, te serveste la restaurant, iti intra in casa, sta de vorba cu tine, iti dirijeaza atiunile, iti limiteaza creditele, iti influenteaza finantele, iti recalculeaza bugetele! Ne putem proteja de ea, ii putem contracara efectele? Nu stim. Ca orice fenomen social, ea are o imagine, construita si intertinuta prin discursuri si actiuni, reinstaurata prin verdicte si prognoze. Iar daca imaginea are influenta asupra comportamentelor, atunci hai sa schimbam imaginea!
Propunem un rebranding al Crizei!
Mai intai sa o analizam pentru a-i identifica punctele slabe si atuurile: ce este sau cine este Criza? O prima asertiune, cea mai logica cu putinta: criza este o realitate, poate fi dovedita cu cifre, date, grafice, indici. O descriem in detalii, in influenta, in consecinte, in amploare. Putem sa o diminuam sau chiar sa o negam considerand-o doar un mit urban, o legenda care reapare in situatii tensionate economic instituindu-se cu o forta de necrezut peste judecatile limpezi din vremuri normale, propagandu-se asemenea unui zvon teribil despre amenintari de neidentificat. Oricum am privi lucrurile, Criza este un fenomen care apare, se intinde, dureaza in timp, ameninta, are apogeu, are urmari si bineinteles are un declin.
Urmeaza partea delicata si interesanta a procesului: redefinirea strategica a trasaturilor crizei in scopul unei repozitionari. Ii cream Crizei o noua personalitate! Incepem prin a-i da un nume nou, distinctiv si memorabil. O vom numi Crizza, pentru a o diferentia de sosia ei, noua identitate verbala fiind ideala pentru a transmite cu succes mesajul dorit. Vrem o Crizza prietenoasa, vesela, confortabila, care sa aduca transformarile necesare cat mai lin cu putinta si care sa ne ofere lucrurile bune pe care le asteptam. Avem nevoie sa ii conferim o imagine pozitiva!
Dupa construirea in cele mai mici detalii a noii personalitati, vine implementarea: eforturi de comunicare sistematica pe toate canalele pentru ca imaginea pozitiva a Crizzei sa ajunga sa fie adoptata de public. Tonul vocii in orice abordare va fi unul optimist si vesel. Am fi putut opta si pentru cel intelept, sfatos, cunoscator, sigur pe sine. Dar cum Criza e un fenomen viclean, o vom contracara cu propriile ei arme. In loc sa furnizam un mesaj destept, cu argumente stiintifice, statistice, pasibil de a fi ignorat pe un fundal de neincredere, alegem un mesaj placut, tonic si simplu, cu ingrediente emotionale „la pachet”, la care vom adauga umorul, atat de necesar.
Crizza devine cel putin simpatica, se prezinta in cea mai buna lumina, nu mai e amenintatoare, e un personaj apropiat si mai ales previzibil, trece peste barierele mentale si retrezeste increderea si optimismul intr-un viitor mai bun. In urma rebrandingului, Crizza devine noul nostru prieten, menit sa ne readuca in vedere principiile dupa care trebuie sa ne ghidam si care ne rebalanseaza intr-un sistem de valori corect si coerent. Sa ne fie Crizza buna!
Articol scris de Bogdan Branzas
Creative Director & CEO
B R A N Z A S
Designeri si consultanti