- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Opinii: Propunem un rebranding al Crizei!

27 Mar, 12:00 • Redactia DailyBusiness
Cum gestionam criza, cum actionam, ce decizii luam, cu ce consecinte, ce sa facem, ce sa nu facem in aceasta perioada sunt tot ganduri care nu ne dau pace. Pentru ca o intalnim peste tot, pe ea, Criza!
Opinii: Propunem un rebranding al Crizei!

Acest personaj intra in supermarket, sta la coada la benzinarie, are loc la cinema, te serveste la restaurant, iti intra in casa, sta de vorba cu tine, iti dirijeaza atiunile, iti limiteaza creditele, iti influenteaza finantele, iti recalculeaza bugetele! Ne putem proteja de ea, ii putem contracara efectele? Nu stim. Ca orice fenomen social, ea are o imagine, construita si intertinuta prin discursuri si actiuni, reinstaurata prin verdicte si prognoze. Iar daca imaginea are influenta asupra comportamentelor, atunci hai sa schimbam imaginea!

Propunem un rebranding al Crizei!

Mai intai sa o analizam pentru a-i identifica punctele slabe si atuurile: ce este sau cine este Criza? O prima asertiune, cea mai logica cu putinta: criza este o realitate, poate fi dovedita cu cifre, date, grafice, indici. O descriem in detalii, in influenta, in consecinte, in amploare. Putem sa o diminuam sau chiar sa o negam considerand-o doar un mit urban, o legenda care reapare in situatii tensionate economic instituindu-se cu o forta de necrezut peste judecatile limpezi din vremuri normale, propagandu-se asemenea unui zvon teribil despre amenintari de neidentificat. Oricum am privi lucrurile, Criza este un fenomen care apare, se intinde, dureaza in timp, ameninta, are apogeu, are urmari si bineinteles are un declin.

Urmeaza partea delicata si interesanta a procesului: redefinirea strategica a trasaturilor crizei in scopul unei repozitionari. Ii cream Crizei o noua personalitate! Incepem prin a-i da un nume nou, distinctiv si memorabil. O vom numi Crizza, pentru a o diferentia de sosia ei, noua identitate verbala fiind ideala pentru a transmite cu succes mesajul dorit. Vrem o Crizza prietenoasa, vesela, confortabila, care sa aduca transformarile necesare cat mai lin cu putinta si care sa ne ofere lucrurile bune pe care le asteptam. Avem nevoie sa ii conferim o imagine pozitiva!

Dupa construirea in cele mai mici detalii a noii personalitati, vine implementarea: eforturi de comunicare sistematica pe toate canalele pentru ca imaginea pozitiva a Crizzei sa ajunga sa fie adoptata de public. Tonul vocii in orice abordare va fi unul optimist si vesel. Am fi putut opta si pentru cel intelept, sfatos, cunoscator, sigur pe sine. Dar cum Criza e un fenomen viclean, o vom contracara cu propriile ei arme. In loc sa furnizam un mesaj destept, cu argumente stiintifice, statistice, pasibil de a fi ignorat pe un fundal de neincredere, alegem un mesaj placut, tonic si simplu, cu ingrediente emotionale „la pachet”, la care vom adauga umorul, atat de necesar.

Crizza devine cel putin simpatica, se prezinta in cea mai buna lumina, nu mai e amenintatoare, e un personaj apropiat si mai ales previzibil, trece peste barierele mentale si retrezeste increderea si optimismul intr-un viitor mai bun. In urma rebrandingului, Crizza devine noul nostru prieten, menit sa ne readuca in vedere principiile dupa care trebuie sa ne ghidam si care ne rebalanseaza intr-un sistem de valori corect si coerent. Sa ne fie Crizza buna!

Articol scris de Bogdan Branzas
Creative Director & CEO
B R A N Z A S
Designeri si consultanti

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Nu pune niciodată termostatul pentru centrala termică în acest loc. Acest obicei te va costa bani în plus la căldură
Nu pune niciodată termostatul pentru centrala termică în acest loc. Acest obicei te va costa bani ...
Ministrul Finanțelor: „În momentul de față nu iau în calcul nicio majorare de impozite și taxe”
Ministrul Finanțelor: „În momentul de față nu iau în calcul nicio majorare de impozite și taxe”
Tesla se confruntă cu scăderi ale livrărilor anuale, pe fondul cererii tot mai scăzute de mașini electrice
Tesla se confruntă cu scăderi ale livrărilor anuale, pe fondul cererii tot mai scăzute de mașini ...
Ce se întâmplă cu plafonarea prețurilor la energie și gaze după 1 aprilie 2025. Detalii de ultimă oră de la Ministerul Energiei
Ce se întâmplă cu plafonarea prețurilor la energie și gaze după 1 aprilie 2025. Detalii de ultimă ...
Prognoza meteo 4 ianuarie 2025. Se răcește vremea în țară și în Capitală
Prognoza meteo 4 ianuarie 2025. Se răcește vremea în țară și în Capitală
Ministrul Educației, Daniel David, nu susține introducerea de noi materii în școli: „Mi se pare o greșeală toată atitudinea din ultimii ani”
Ministrul Educației, Daniel David, nu susține introducerea de noi materii în școli: „Mi se ...
Cazurile de gripă din România au explodat. INS confirmă trei decese în doar o săptămână
Cazurile de gripă din România au explodat. INS confirmă trei decese în doar o săptămână
Cătălin Predoiu vrea schimbarea vârstei de pensionare a polițiștilor cât mai repede: „Este o lege proastă, o invitație la pensie”
Cătălin Predoiu vrea schimbarea vârstei de pensionare a polițiștilor cât mai repede: „Este ...
Util după mesele îmbelșugate de sărbători. Mihaela Bilic dezvăluie metoda-minune prin care slăbești până la 15 kilograme
Util după mesele îmbelșugate de sărbători. Mihaela Bilic dezvăluie metoda-minune prin care slăbești ...
Un copil român are IQ-ul lui Albert Einstein! ”Am început la școală, dar mă plictiseam”
Un copil român are IQ-ul lui Albert Einstein! ”Am început la școală, dar mă plictiseam”
Cât costă să închiriezi trenul de lux cu care s-au plimbat Ceaușescu și Băsescu. Prețul este uriaș!
Cât costă să închiriezi trenul de lux cu care s-au plimbat Ceaușescu și Băsescu. Prețul este uriaș!
Ofertă imbatabilă. O garsonieră din România a fost scoasă la vânzare cu prețul de 5.000 de euro!
Ofertă imbatabilă. O garsonieră din România a fost scoasă la vânzare cu prețul de 5.000 de euro!
Cât vor plăti, din aprilie, clienții Electrica Furnizare. Compania a anunțat noile tarife
Cât vor plăti, din aprilie, clienții Electrica Furnizare. Compania a anunțat noile tarife