Din perspectiva omului normal, lucrurile nu prea stau asa, desi savuram firul epic al acestui gen de filme care ne prezinta contrariul.
Gandindu-ne la brand ca la o constructie ce imbraca produsul cu trasaturi de personalitate aproape umane, putem avansa, nu foarte departe de adevar, ca viata brandului nu-i ca-n filme.
Am vrea sa fie! Insa, trebuie sa fim constienti de faptul ca programul unui brand este rezultatul unui intreg proces de branding menit sa conduca la obtinerea rezultatelor dorite. Cercetarea amanuntita a publicului, a brandului si a concurentei, cu instrumente specifice, va duce la aflarea acelor aspecte importante care vor contribui ori influenta modul in care brandul va fi creat, dezvoltat si comunicat ulterior.
Pe baza rezultatelor se construieste strategia de brand, continand acele elemente vitale pentru definirea brandului: viziune, valori, public-tinta, surse si puncte de diferentiere, beneficii rationale si emotionale, atribute si trasaturi, promisiunea, pozitionarea si personalitatea brandului, oferind o viziune clara si precisa asupra modului in care brandul va prezenta beneficii relevante si distincte publicului-tinta. Scop: profit. Dar karma nu prea are ce face aici.
Intoarcandu-ne la povestea filmului, la o o atenta decodare descoperim secretele succesului eroului: nimic nu a fost intamplator! Puternic impregnat simbolic, filmul ne prezinta reusita eroului pozitiv, dupa o traiectorie de viata care nu prevestea in nici un fel acest final. O insiruire de evenimente au marcat drumul tanarului si l-au condus catre un castig neasteptat, pe care l-a primit si acceptat cu aceeasi inocenta si simplitate, ca pe toate intamplarile anterioare: facea parte din karma, din destinul sau. Facand o analogie, succesul unui brand nu are in sine nimic intamplator. Un brand isi contine programul de dezvoltare si in cea mai mare parte evolutia lui spre succes este ghidata, directionata! Creativitatea sau geniul reprezinta un mic procent pe langa cantitatea de munca si gandire, la care se adauga efortul de resurse, timp si bani care sunt implicate in faurirea destinului oricarui brand: „sansa” e controlata prin strategie.
Programul unui brand devine un angajament luat cu cea mai mare seriozitate, pentru a crea satisfactie clientului obtinand in schimb loialitate pe termen lung. In acest sens, brandul este manageriat cu cea mai mare atentie pentru a preintampina, a controla si a da un raspuns satisfacator oricaror influente exterioare venite dinspre piata sau consumator.
Programul brandului e asemanator destinului unui om. Cu o diferenta: drumul unui brand poate fi si trebuie sa fie determinat in mod constient si activ, permanent, controlat, printr-un management corect si riguros menit sa-i ofere cele mai bune sanse de succes!
Articol scris de Bogdan Branzas
Creative Director & CEO
B R A N Z A S
Designeri si consultanti