Norbert Holzle, Senior Vice President
Comercial Europe al SES, a declarat pentru agentia Mediafax, la
targul de comunicatii IBC, care se desfasoara in perioada 12 – 17
septembrie, la Amsterdam, ca lansarea platformei Direct-to-Home (DTH)
Orange TV in Romania a fost un model „de succes”, care va
fi implementat si pe alte piete.
Holzle a refuzat sa precizeze care sunt
tarile in care Orange si SES planuiesc sa lanseze un serviciu de
televiziune prin satelit similar Orange TV din Romania.
Totusi, Holzle a precizat ca, dupa
incheierea targului IBC, urmeaza sa aiba o intalnire cu conducerea
Orange Romania pentru a discuta despre parteneriatul celor doua
companii in domeniul televiziunii prin satelit, precum si despre
numarul de abonati pe care platforma Orange TV i-a atras in Romania,
in cele patru luni de la lansare.
Orange Romania a primit, pe 21 mai,
aprobarea Consiliului National al Audiovizualului (CNA) sa se lanseze
efectiv pe piata de retransmisie TV. Atunci, Orange Romania a primit
de la CNA un aviz de retransmisie pentru programe de televiziune prin
satelit, sub denumirea „Orange TV”. Potrivit documentelor
depuse la CNA la momentul respectiv, numarul estimat de abonati al
platformei Orange era de 50.000.
Pe piata locala a serviciilor de
transmisie programe TV mai activeaza companii precum RCS&RDS, UPC
si Romtelecom.
Platforma Orange TV a fost lansata
efectiv pe 11 iunie, televiziunile din oferta sa fiind retransmise
prin intermediul companiei de sateliti SES. Oferta Orange TV consta
in 100 de televiziuni, 40 de fiind High Definition, iar dintre
acestea 26 sunt in premiera retransmise in Romania.