CNA a monitorizat, in perioadele 26 iulie – 1 august si 2 – 8 august, programele difuzate in intervalul 18.00 – 23.00 de posturile Antena 1, Antena 3, B1 TV, Kanal D, National TV, OTV, Prima TV, Pro TV, Realitatea TV si TVR 1. Monitorizarea a vizat respectarea spatiului de publicitate prevazut in legislatia audiovizuala, relateaza Mediafax.
Consiliul a constatat ca OTV a difuzat, in ambele perioade de monitorizare, in partea inferioara a ecranului, un anunt cu textul: „Trimiteti SMS la 1333 si puteti castiga un bilet de avion. Biletul oferit de Blue Air, valabil oriunde in Europa”.
Membrii CNA au considerat ca anuntul este unul publicitar care a fost difuzat neregulamentar, fara marcaj. Astfel, OTV a depasit durata de difuzare de publicitate prevazuta in Legea audiovizualului. Astfel, CNA a decis amendarea postului cu 30.000 de lei.
OTV a mai primit o amenda de 30.000 de lei, pe 15 iunie, pentru depasirea spatiului de publicitate cu peste o ora in perioada 18 – 24 martie. De asemenea, CNA a mai amendat OTV cu 20.000 de lei, pe 11 mai, pentru depasirea spatiului de publicitate cu 55 de minute, in perioada 17 – 23 martie, si cu aceeasi suma, pe 30 martie, pentru depasiri de 40 de minute si 25 de secunde, inregistrate in perioada 22 – 28 februarie.
CNA nu a constatat incalcari ale legislatiei audiovizuale privind spatiul de publicitate la celelalte posturi de televiziune monitorizate in perioadele 26 iulie – 1 august si 2 – 8 august.
Potrivit art. 35 din Legea audiovizualului, „(1) Proportia de spoturi publicitare televizate si spoturi de teleshopping dintr-un interval de o ora nu poate depasi 20%, respectiv 12 minute; in cazul televiziunii publice, durata acestora nu poate depasi 8 minute din timpul oricarei ore date”.
Conform art. 27 din Legea audiovizualului, „(1) Publicitatea televizata si teleshoppingul trebuie sa fie usor de identificat si trebuie sa fie separate de continutul editorial. Fara a aduce atingere utilizarii de noi tehnici publicitare, se asigura o separare prin mijloace optice si/sau acustice si/sau spatiale intre publicitatea televizata, teleshopping si, respectiv, celelalte parti ale programelor”.